کارگاه آموزشی «ارزیابی مخاطرات و سناریونویسی» در سردشت برگزار شد


کارگاه آموزشی «ارزیابی مخاطرات و سناریونویسی» در سردشت برگزار شد

مهاباد- ایرنا- کارگاه آموزشی «ارزیابی مخاطرات، سناریونویسی و اجرای تمرین دور میزی» با حضور کارشناسانی از پنج شهرستان جنوب آذربایجان‌غربی به میزبانی شبکه بهداشت و درمان سردشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار سردشت در این کارگاه آموزشی که در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: حوزه سلامت به خاطر ارتباط مستقیم درمانی و بهداشتی با هر فرد در بدنه اجتماع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اقصی نخشی‌پور گفت: استمرار خدمات در حوزه درمان و سلامت و همچنین برنامه‌ریزی‌های منسجم و آشنایی با هرگونه تهدیداتی در این حوزه، سبب پایداری خدمات و مدیریت آنها در زمان بحران‌های احتمالی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با برگزاری کارگروه‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید در راستای مدیریت بهتر چالش‌ها و تهدیدهای احتمالی بهتر گام برداشت و با برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده سطح این آمادگی را افزایش داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت نیز اظهار داشت: در این کارگاه یکروزه مخاطرات بیمارستانی از لحاظ مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور مدیران و مسوولان بیمارستان‌های شهرهای مهاباد، پیرانشهر، نقده، اشنویه و سردشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عباس اسماعیل‌ثانی اظهار داشت: در بحث سازوکارهای مرتبط با مدیریت بحران شهرستان در ۱۴ کمیته و در پدافند غیرعامل ۱۳ کارگروه تعریف شده است که کارگروه «سلامت در بلایا» هم در آنها قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در کارگروه سلامت در بلایا، ۹ کمیته شهرستانی شامل درمان، بهداشت، غذا و دارو، فنی و پشتیبانی، امداد و نجات، آموزش، اطلاع‌رسانی، اجتماعی، آمار و اطلاعات گنجانده شده است.
وی افزود: در این کارگروه سامانه HICS نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که به بحث سازماندهی و ساماندهی پرسنلی، تجهیزاتی و پشتیبانی تشکیلات مربوط می‌شود که در زمان وقوع حوادث و بلایا بتوان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و هماهنگ وظایف محوله را به شکل مطلوبی انجام داد.

در ادامه این کارگاه آموزشی ارزیابی مخاطرات طبیعی و اجرای تمرین دور میزی بر اساس سناریوی هر مرکز درمانی توسط کارشناسان مدیریت و کاهش خطر حوادث و بلایا به حاضران آموزش داده شد.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر