نمایشگاه خوشنویسی در سقز گشایش یافت


نمایشگاه خوشنویسی در سقز گشایش یافت

سنندج - ایرنا - نمایشگاه خوشنویسی گالری امیرالکُتاب شامل 40 اثر خوشنویسی استاد برجسته علی حسینی و هنرجویانش در سقز گشایش یافت.

استاد برجسته خوشنویسی سقز عصر یکشنبه در آیین برگزاری نمایشگاه خوشنویسی گالری امیرالکتاب سقزی اظهار داشت: اثرهای خوشنویسی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده حاصل تلاش و زحمت ۳۰ سال استاد علی حسینی و هنرجویانش است.

محمد پوریان با بیان اینکه این برپایی چنین نمایشگاه های می تواند جایگاه هنر خوشنویسی را محکم کند، افزود: این نمایشگاه برای جذب هنرجویان و جوانان علاقمند به هنر خوشنویسی حائز اهمیت است و باعث پیشرفت و ترقی خوشنویسی می‌شود.

استاد برجسته و عضو انجمن خوشنویسان سقز نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر خوشنویسی خود و ۱۵ نفر از هنرجویان به نمایش گذاشته شده که موضوع اصلی این تابلوها قرآنی و عرفانی و چند تابلو نیز شعرهای کُردی است.

علی حسینی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آثار هنرجویان و ایجاد انگیزه برای آنهاست، افزود: در شرایط کنونی جامعه جایگاه هنر بسیار خالی است و متاسفانه هنر خوشنویسی هم نسبت به سایر هنرها مظلوم تر است.

وی اضافه کرد: سبک های بکار گرفته در این آثار خوشنویسی سنتی کامل و استفاده از مرکب سنتی و کاغذ آهرمُرد است و در سطح خوبی قرار دارند.

استاد حسینی به مشکلات، کمبودها و عدم حمایت مسئولان از این هنر اشاره کرد و یادآور شد: مشکلات مالی و هزینه های سرسام آور بویژه افزایش قیمت کاغذ مهمترین معضلات پیش روی هنرمندان خوشنویس است و امیدوارم مسئولان بیشتر به هنر خوشنویسی توجه کنند.

وی گفت: آثار نمایشگاه خوشنویسی گالری امیرالکتاب به فروش هم می رسد و قیمت آثار از ۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال متفاوت استکه امیدواریم بازدیدکننده گان با خرید این تابلوها کمی از زحمات هنرمندان خوشنویس را جبران کنند.

نمایشگاه خوشنویسی در سقز گشایش یافت

هنرمند خوشنویسی سقزی هم در حاشیه این نمایشگاه گفت: خوشنویسی ایران همچنان در زمان قاجاریه و صفویه مانده و تغییر آنچنانی به خود ندیده چون هنوز ظرفیت های این هنر را به خوبی نشناخته و تغییر فرم را در قالب نوشته هایمان ایجاد نکرده ایم.

اسعد قدیمی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه گروهی می تواند اتحاد و همدلی هنرمندان را بخوبی به نمایش بگذارد و به نوعی حرکت به سوی پیشرفت خوشنویسی است که امیدواریم برپایی این نمایشگاه بیشتر تداوم یابد.

نمایشگاه خوشنویسی گالری امیرالکُتاب که حاصل کارهای استاد برجسته سقزی علی حسینی و هنرجویانش است، علاقمندان به هنر خوشنویسی می تواند برای دیدن این آثار هنری می توانند به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها