تالارهای گفت و گو با محوریت 21 دستگاه اجرایی برگزار می‌شود


تالارهای گفت و گو با محوریت 21 دستگاه اجرایی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تالارهای گفت و گو با محوریت 21 دستگاه اجرایی باید برگزار شود و خروجی آن اقدام و عمل است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسن عزیزی روز یکشنبه در سی و یکمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: برگزاری تالار گفت و گو از مصوبات قبل این ستاد است.

وی گفت: همچنین این تالارها ضمن تبیین برنامه‌های دولت‌ برای تاثیرگذاری در اقشار مختلف جامعه فضای گفت و گو و تفاهم را ایجاد می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توجه به اوقات فراغت جوانان بیان کرد: با کمک دستگاه‌های ذیربط در ۹ محور برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

وی از فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان خبر داد و افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی سامانه اوقات فراغت دارند و این سامانه محلی برای سنجش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی برای مشخص کردن اولویت‌ها باید ایجاد شود اظهار داشت: در این مسیر از ظرفیت نهادهایی همچون مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی یا واحد پژوهش صدا و سیما می‌توان استفاده کرد.

عزیزی گفت: نبود پایگاه جامع اوقات قراغت در استان یک چالش است در صورتی که وجود پایگاه اطلاعاتی می‌تواند به احصای نیازهای جوانان کمک کند.

وی افزود: استان نیاز به پرتال جامع دارد تا جوانان ۱۰ تا ۲۴ سال به عنوان جامعه هدف اوقات فراغت دسترسی آسان به آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: سایت یا اپلیکیشن کاربردی می‌تواند نیازها و علاقه‌مندی‌های جوانان را احصا کند و خانواده‌ها نیز با مراجعه به این آن خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به جامعه آماری ۲۳۷ هزاری از جوانان استان گفت: براساس آخرین مصوبه شورای عالی جوانان گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، جوان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از برگزاری آخرین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یک سال می‌گذرد افزود: جلسه قبل هفت مصوبه داشته که پنج مورد آن اجرایی شده است.

عزیزی گفت: مهمترین مصوبه، سند فرابخشی حوزه جوانان بوده که تیم کاری جدید سعی دارد براساس بیانیه گام دوم انقلاب اولویت‌های جوانان را با رویکرد مثبت و کلان جانمایی کند تا توانمندی‌ها در حوزه اشتغال، اقتصاد و غیره به منصه ظهور برسد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز با اشاره به راه اندازی هشت خانه جوان در شهرستان‌ها و مرکز استان گفت: تالارهای گفت و گو در این خانه‌های جوانان با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است و جوانان مطالبات خود را مطرح کرده‌اند.

مریم مهرور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه برگزاری اوقات فراغت انتخاب و معرفی می‌شوند گفت: امسال بعد از ماه صفر جشنواره‌ای به همین منظور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ سازمان مردم نهاد (سمن) در خراسان جنوبی ثبت شد اضافه کرد: امسال نیز هفت مورد ثبت شده و سه مورد در حال انجام است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمار سمن‌های استان در حال حاضر ۳۱ مورد است گفت: این سمن‌ها در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی فعالیت می‌کنند که ۵۸ درصد اجتماعی، ۲۸ درصد فرهنگی، ۹ درصد علمی و ۶ درصد اعتقادی و مذهبی هستند.

وی یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد در همه شهرستان‌ها فعال هستند و جز بشرویه و درمیان که با وجود رایزنی‌ها جوانان پای کار نیامده‌اند اما از سمن‌های سایر شهرستان‌ها نیازهای جوانان این شهرستان‌ها نیز دنبال می‌شود.

مهرور از انعقاد ۴۱ تفاهم نامه با سمن‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم نامه‌ها کارگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف با موضوع ازدواج و کاهش طلاق برگزار شده است.

وی همچنین به امضای ۳۷ تفاهم نامه با سمن‌ها در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: چهار تفاهم نامه نیز با موضوع استارتاپ‌ها بوده است.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۰۵ تفاهم نامه با سازمان‌های مردم نهاد مرتبط امضا شده که مبلغ این تفاهم نامه یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه یکی از بخش‌های فعال در حوزه جوانان است گفت: در راستای گام دوم انقلاب برنامه قاب دوم تهیه شده و در حال پخش است که مطالبات جوانان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی مطرح شود.

علیرضا آیینه دار افزود: این برنامه ۲ شب در شبکه استانی و یک نوبت جمعه‌ها در شبکه سراسری شما پخش می‌شود.

وی اظهار داشت: تولید ۱۸ عنوان برنامه در سیما، ۶۴ عنوان در صدا و ۵۰ برنامه در بخش خبر با موضوع جوانان از دیگر عملکرد صدا و سیمای خراسان جنوبی است.

همچنین در این جلسه ۲ طرح کارآفرینی با موضوع شتابدهی به صنایع دستی و سوغات و استفاده از فناوری‌های جدید در فضای کسب و کار معرفی شد.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا