نگاهی به تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند (عکس)


نگاهی به تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند (عکس)

در تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند، نام چهار بازیکنی که قهرمان جام...

طرفداری - وب سایت ترنسفرمارکت اقدام به انتخاب تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند، نموده که نام های مطرحی در این بین دیده می شود.

پتر چک دروازه بان سابق باشگاه های چلسی و آرسنال و تیم ملی جمهوری چک، مطرح ترین دروازه بانی است که می توانست در این لیست قرار بگیرد. قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ برتر و همچنین چهار بار انتخاب به عنوان بهترین دروازه بان سال اروپا، چهار بار کسب دستکش طلایی لیگ برتر و 9 بار کسب عنوان بهترین بازیکن سال جمهوری چک از جمله افتخارات وی هستند.

آندره آ بارتزالی، اشلی کول و پاتریس اورا سه مدافع این ترکیب هستند. آندره آ بارتزالی به همراه ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 شد و به همراه وولفسبورگ و یوونتوس 9 قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد و 2 بار نیز به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و چهار بار نیز در تیم منتخب سری آ قرار گرفت. پاتریس اورا به همراه منچستریونایتد، یوونتوس و موناکو حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده و به همراه فرانسه نایب قهرمان یورو شده و هفت بار قهرمان مسابقات لیگ شده، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده، تجربه سه بار حضور در تیم منتخب لیگ برتر و یک بار حضور در تیم منتخب فیفا را در کارنامه دارد. اشلی کول به همراه آرسنال و چلسی سه بار قهرمان لیگ برتر شد، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را تجربه کرد، چهار بار در تیم منتخب لیگ برتر و دو بار در تیم منتخب یوفا قرار گرفت و یک بار نیز بهترین بازیکن سال انگلیس شد.

باستین شواین اشتایگر، ژاوی، وسلی اسنایدر و آرین روین چهار هافبک این ترکیب هستند، که همگی موفق به کسب سه گانه به همراه باشگاه هایشان شدند. شواین اشتایگر به همراه بایرن مونیخ هشت قهرمانی لیگ و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد و به همراه آلمان قهرمان جام جهانی 2014 و نایب قهرمان یورو 2008 شد و یک بار نیز بهترین بازیکن سال آلمان شد. ژاوی با بارسلونا به هرآنچه که می خواست رسید و هشت قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و به همراه السد قهرمان لیگ قطر نیز شد. وی سه قهرمانی متوالی مسابقات ملی به همراه اسپانیا و در یورو 2008 و 2012 و جام جهانی 2010 نیز کسب نمود. سه بار در جایگاه سوم توپ طلا قرار گرفت و شش بار در تیم منتخب فیفا حضور داشت. وسلی اسنایدر به همراه اینتر موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شد و پنج قهرمانی لیگ به همراه آژاکس، رئال مادرید، اینتر و گالاتاسارای کسب نمود. نایب قهرمانی در جام جهانی 2010 به همراه هلند، یک بار حضور در تیم منتخب یوفا و فیفا و کسب توپ نقره ای و کفش برنزی جام جهانی 2010 از جمله افتخارات وی بود. آرین روبن نیز به همراه بایرن مونیخ موفق به کسب لیگ قهرمانان اروپا شد و 12 قهرمانی لیگ به همراه آیندهوون، چلسی، رئال مادرید و بایرن مونیخ کسب نمود. نایب قهرمانی در جام جهانی 2010 به همراه هلند، دو بار حضور در تیم منتخب یوفا و یک بار در تیم منتخب فیفا و کسب توپ برنز جام جهانی 2014 از افتخارات این بازیکن هلندی بود.

سه مهاجم لیست فرناندو تورس، ساموئل اتوئو و رابین فن پرسی هستند. فرناندو تورس تنها بازیکن این لیست است که هرگز قهرمان مسابقات لیگ نشد، اما در عوض قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در لیگ اروپا به همراه چلسی و اتلتیکو مادرید و سه قهرمانی متوالی مسابقات ملی به همراه اسپانیا در یورو 2008 و 2012 و جام جهانی 2010 در کارنامه اش دیده می شود. دو بار حضور در تیم منتخب لیگ برتر، دو بار حضور در تیم منتخب فیفا، یک بار حضور در تیم منتخب یوفا و کسب کفش طلای یورو 2012 و جام کنفدراسیون های 2013 از جمله افتخارات فردی وی بودند. ساموئل اتوئو تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که در دو سال متوالی به همراه دو تیم موفق به کسب سه گانه شد. چهار قهرمانی لیگ و سه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به همراه بارسلونا و اینتر و دو قهرمانی جام ملت های آفریقا و یک قهرمانی المپیک به همراه کامرون در کارنامه اش دیده می شود. چهار بار کسب عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا، دو بار حضور در تیم منتخب یوفا و فیفا، یک بار نفر سوم بهترین بازیکن جهان و یک عنوان پیچیچی در کارنامه کاری اش دیده می شود. رابین فن پرسی تنها بازیکن ایم لیست است که نه قهرمانی در جام جهانی و نه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه اش دیده نمی شود، اما در عوض دو قهرمانی لیگ به همراه فاینورد و منچستریونایتد، نایب قهرمانی در جام جهانی 2010 به همراه هلند، دو کفش طلای لیگ برتر به همراه آرسنال و منچستریونایتد، دو بار حضور در تیم منتخب لیگ برتر، آقای گلی تاریخ تیم ملی هلند در لیست افتخاراتش ملاحظه می شود.

و سرانجام مربی تیم نیز کسی نیست جز لوئیس فن خال سرمربی سابق تیم ملی هلند که هفت قهرمانی لیگ به همراه آژاکس، بارسلونا، آزد آلکمار و بایرن مونیخ، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا و کسب عنوان سوم جام جهانی 2014 در لیست افتخارتش مشاهده می شود.

نگاهی به تیم منتخب بازیکنانی که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کرده اند (عکس)

لازم به ذکر است؛ تیم هاوارد، میکا ریچاردز، کلودیو مارکیزیو، ابو دیابی، یوسی بنایون، داوید پیزارو، دیگو فورلان، درن بنت، پیتر کراوچ، خولیو باپتیستا و سرجیو پلیسیر از دیگر بازیکنان مطرحی هستند که در سال 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل