استاندار: تولید ناخالص داخلی سمنان 130 هزار میلیارد ریال است


استاندار: تولید ناخالص داخلی سمنان 130 هزار میلیارد ریال است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: تولید ناخالص داخلی استان در سال جاری براساس آمار بیش از 130‌هزار میلیارد ریال است.

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: در یکسال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
وی خاطر نشان کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان سمنان مطلوب است و پسته دامغان در سال جاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی برای پسته‌کاران داشت.
استاندار سمنان اضافه کرد: سمنان از استان‌های موفق کشور در اعطای تسهیلات رونق تولید و سرمایه در گردش است و در شاخص‌های مختلف استان سمنان رتبه‌های برتر کشوری را دارا است.
وی اضافه کرد: در جشنواره شهید رجایی استان سمنان در رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی رتبه دوم کشور را به دست آورد و مسئولان با تمام قوا برای کاهش تاثیر تحریم و فشارهای خارجی بر مردم استان در تلاش هستند.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته ۴۵ واحد تولیدی غیرفعال استان سمنان با تلاش مسئولان به چرخه تولید برگشت و ظرفیت‌های ممتاز برای رونق اقتصادی در استان وجود دارد.
آشناگر اضافه کرد: تشکیل اتاق فکر و ترویج گفت و گو از راهکارهای موثر و اساس مدیریت مسایل سیاسی در کشور است.
استاندار سمنان تصریح کرد: برقراری ارتباط با اقشار علمی و دانشگاهی، اجتماعی و فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات استان سمنان در دست اجرا است.
در این نشست با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از اعضای جریان‌های سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی استان سمنان پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان بحث و تبادل نظر شد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ۹۸ برگزار می شود.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست