تجمع‌های کارگری در استان سمنان 30 درصد کاهش یافت


تجمع‌های کارگری در استان سمنان 30 درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: تجمع‌های کارگری در 6 ماهه نخست سال 98 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان 30 درصد کاهش یافت.

حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان سیاسی و اجتماعی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: با رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، بخش قابل توجهی از دغدغه‌های کارگران در یکسال گذشته در استان سمنان، با وجود تحریم و فشارهای خارجی، برطرف شد.
وی خاطر نشان کرد: ۶۴ واحد دانشگاهی در سمنان‌ فعال است و به ازای هر ۹ شهروند در استان یک نفر دانشجو است و ۶۰ درصد دانشجویان استان غیربومی هستند.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد: ۳۴ حزب و تشکل سیاسی در سمنان فعال است و در قالب ۵۲ دفتر در شهرستان‌های استان در سه فراکسیون اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و اعتدال و مستقل فعالیت می کنند.
خجسته پور ادامه داد: ۴۰۰ تشکل مردم‌نهاد در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰۰ تشکل از وزارت کشور مجوز دارند.
وی اضافه کرد: ۲۰ نشریه استانی به صورت روزنامه، هفته نامه و دوهفته نامه و ۱۰ پایگاه خبری در استان سمنان فعال است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: مردم استان در دوره های مختلف در بخش‌های سیاسی و اجتماعی مشارکت خوبی داشتند که این امر نشان از ولایتمداری و ایران‌دوستی مردم این خطه دارد.
در این نشست با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از اعضای جریان‌های سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی استان سمنان، پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی استان بحث و تبادل نظر شد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفند ۹۸ برگزار می شود.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان