سرانه مصرف ماهی لرستانی ها 3 کیلوگرم افزایش یافت


سرانه مصرف ماهی لرستانی ها 3 کیلوگرم افزایش یافت

خرم‎آباد - ایرنا - مدیرکل شیلات لرستان گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان از چهار به هفت کیلوگرم افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، کیارش بیرانوند روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان افزود: این افزایش سرانه، با برپایی دوره های آموزشی و جشنواره های معرفی و طبخ آبزیان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت برای افزایش سرانه مصرف ماهی، اعتبار تخصیص داده بیان کرد: تلاش می شود این مهم در استان به میانگین کشور، معادل ۱۲ کیلوگرم برسد.

وی اضافه کرد: حل مشکل ساختمان، تجهیزات ادارات شهرستانی شیلات و تامین نهاده های یارانه دار برای خوراک آبزیان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

بیرانوند گفت: باتوجه به اینکه کیفیت خوراک آبزیان کاهش یافته و شرایط مطلوبی ندارد از شرکت پشتیبانی امور دام انتظار می رود امتیازات خاصی همانند سهمیه های مرغداران و باغداران، برای تامین خوراک یارانه ای در حوزه آبزی پروری اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات، قیمت تمام شده این محصول در بازار کاهش خواهد یافت.

وی میزان تولید شیلات استان را ۲۸ هزار تن در سال برشمرد و گفت: لرستان از مناطق موفق حوزه آبزی پروری است به نحوی که در این زمینه به عنوان یک استان ساحلی شناخته می شود.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: مجتمع های پرورش ماهی به ظرفیت ۱۰ هزار تن در دست احداث هستند و طرح های مطالعه شده و آماده اجرا نیز با ظرفیت ۲۰ هزارتن در استان وجود دارد.

بیرانوند گفت: هم اکنون سه هزار تن ماهی در قفس تولید می شود و ظرفیت ارتقا این تولیدات تا ۱۰ هزار تن نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی چم چیت به بخش خصوصی واگذار وهزینه آن بر اساس ماده ۲۷ وارد خزانه دولت شده، اما اکنون مشکلاتی در حوزه امور اراضی برای این مجموعه ایجاد شده که باید برطرف کنیم.

۶۰۵۷/۷۲۶۹/۳۲۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟