عملکرد پنج معین اقتصادی کاشمر رضایت بخش است


عملکرد پنج معین اقتصادی کاشمر رضایت بخش است

مشهد- ایرنا- فرماندار کاشمر گفت: براساس ارزیابی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی عملکرد معین‌های اقتصادی این شهرستان رضایت بخش است.

مسلم ساقی روز یکشنبه در نشست هماهنگی معین های اقتصادی با بیان اینکه اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی از سوی استاندار به عنوان گفتمان جدید در حوزه اقتصادی و جامعه به ویژه استان خراسان رضوی در حال نهادینه شدن است افزود: تاکنون پنج تفاهم نامه با معین‌های اقتصاد مقاومتی از جمله سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، فولاد ترشیز، گیاهان دارویی معطر پرند، شرکت پیشرو صالح و نوین زعفران منعقد شده است.

وی ارائه خدمات فنی و مشاوره‎ای در زمینه‎های دامپروری، گیاهان دارویی و زعفران به جامعه هدف، کمک به مزارع آرمانی زعفران در بخش کوهسرخ و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۶۰ نفر، حمایت و تسهیل در خرید مایحتاج کشاورزان با معرفی به شرکت‎ های فرش مشهد و الکترو استیل، تثبیت ۲۱۰ شغل خانگی تولید گل چینی با تسهیلات قرض الحسنه یک میلیارد ریالی به بانوی کارآفرین، احصای فرصت ‎های سرمایه گذاری مشترک با شهرداری کاشمر در زمینه احداث نمایشگاه منطقه ای، کارخانه آسفالت ۱۲۰ تنی و تامین و تجهیز بوستان بانوان کاشمر را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط معین های اقتصادی این شهرستان برشمرد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه اهداف اصلی اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، توانمند سازی جوامع محلی و روستایی با مشارکت مردم و بخش خصوصی است اظهار داشت: حوزه اقتصادی روستاها باید دارای یک متولی باشد تا درزمینه توانمندسازی مردم و جوامع روستایی بتواند به عنوان محور فعالیت اقتصادی روستا تلاش کند.

ساقی گفت: معین ‎های اقتصادی به عنوان متولی امور اقتصادی روستا در راستای توانمند سازی مردم و فعالیت‎های اقتصادی روستاییان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تشکیل صندوق‎ های خرد افزود: تشکیل این صندوق ‎ها در روستاها یکی از راه ‎های اداره امور در حوزه ‎های اقتصادی و اجتماعی توسط مردم است.

وی بهترین سرمایه در تمام حوزه‎ها را اعتماد به نخبگان و جامعه مخاطب دانست و ادامه داد: در این راستا همه مدیران موظف به تسهیلگری امور مربوط به معین‎های اقتصادی و توانمند سازی جوامع محلی و روستایی از طریق بخش خصوصی هستند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط