تردد اتباع خارجی از مرز دوغارون افزایش یافت


تردد اتباع خارجی از مرز دوغارون افزایش یافت

مشهد- ایرنا- 363 هزار و 25 نفر از اتباع خارجی طی نیمه نخست امسال از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تردد مسافران در سال گذشته از طریق مرز دوغارون این شهرستان یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۷ نفر بود.

سرهنگ علی اکبر قربانی افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲۸۲ هزار و ۱۹۵ مسافر خارجی از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۱۶ هزار و ۵۹ مسافر ایرانی از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد ایران شده اند.

فرمانده انتظامی تایباد از خروج ۱۶ هزار و ۶۹۳ مسافر ایرانی از طریق مرز دوغارون به کشور افغانستان طی این مدت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳۰ فقره گذرنامه جعلی از افرادی که قصد سفر به دو کشور ایران و افغانستان را داشتند توسط پلیس گذرنامه در این معبر رسمی کشف و ضبط شد که این رقم در نیمه نخست سال جاری به ۳۸۲ فقره رسید.

پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در دالان شرق به غرب و مسیر باستانی جاده ابریشم واقع است.

مرز دوغارون در ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار دارد و روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی و ایرانی در این مرز تردد دارند.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری