310 مصوبه رفع موانع تولید در خراسان جنوبی اجرا شد


310 مصوبه رفع موانع تولید در خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - 556 مصوبه از آغاز امسال تاکنون در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی بررسی و 310 مصوبه اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عصر یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: از مجموع مصوبات این کارگروه ۲۱۲ مصوبه در حال اجرا است و ۳۵ مصوبه نیز توسط متقاضی مربوطه پیگیری نشده است.

مشیرالحق عابدی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ جلسه کارشناسی و ۵۹ کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شد که ۲۲۲ پرونده در این نشست‌ها مطرح و پیگیری شده است.

وی اظهار داشت: تعداد مصوباتی که امسال در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بررسی و مشکلاتی که رفع شده است نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست و پیشرفت چشمگیری را در این زمینه داشته‌ایم.

وی گفت: در تمامی شهرستان‌ها از جمله مرکز استان تمامی دستگاه‌های مربوط از جمله امور مالیاتی، بانک‌ها، شرکت‌های خدمات‌رسان، تامین اجتماعی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی برای رفع موانع تولید داشتند که قابل قدردانی است.

عابدی به اهتمام دستگاه قضا درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه از جمله دادگستری خراسان جنوبی برای حل مسائل و مشکلات واحدهایی تولیدی که مشکل قضایی دارند، وارد میدان شده که بسیار پسندیده است.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف است تمامی واحدهای تولیدی که دچار مشکلات قضایی هستند را شناسایی و برای برگزاری جلسات مستمر در دادگستری و حل مشکلات سرمایه‌گذاران معرفی کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: احتمال دارد برخی مصوبات اجرایی نشود اما بیان دلیل اجرایی نشدن مصوبه بسیار مهم است و باید مورد اقبال دستگاه نظارتی قرار بگیرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید در صورتی که مصوبه‌ای از کارگروه اجرایی نشود باید دلایل آن را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهند.

تیر و مرداد امسال استاندار خراسان جنوبی هفته‌ای یک بار از واحدهای مختلف مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و برای رفع مشکلات واحدها دستور پیگیری و رفع موانع داد.

مطالبات دستگاه‌های خدمات رسان، تامین نقدینگی، مشکلات تامین اجتماعی، امور مالیاتی، طرح توسعه، قرار گرفتن در لیست مشاغل سخت، درخواست و تمدید تسهیلات سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و بازار فروش از عمده مشکلاتی بود که در این بازدیدها توسط فعالان اقتصادی مطرح شده بود.

همچنین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرک صنعتی برگزار شد که تولیدکنندگان به بیان درخواست‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و به دستور استاندار مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به موارد ارایه شده پاسخگو بودند.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن