43 هزار زائر از خدمات درمانی در مرز مهران بهره‌مند شدند


43 هزار زائر از خدمات درمانی در مرز مهران بهره‌مند شدند

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ارائه خدمات درمانی به 43 هزار و 9 نفر از زائر اربعین از 13 تا 20مهرماه جاری در پایگاه‌ها، مراکز اورژانس و مراکز درمانی استان خبر داد.

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان خدمت ارائه شده ۴۱ هزار و ۸۲۰ مورد غیرتصادفی و ۵۵۰ مورد مربوط به تصادفات بوده است.

وی افزود: همچنین ۴۱ هزار ۸۲۰ نفر مورد خدمات‌رسانی به صورت سرپایی در محل درمان و ترخیص،۵۵۳ مورد نیز بستری و ۴۷۰ مورد عمل جراحی بر روی زائران انجام شده است.

وی افزود: در مرکز فوریت های پزشکی نیز تاکنون ۱۵ هزار و ۳ مورد فوریت پزشکی صورت گرفته و شمار فراخوان آمبولانس نیز یک هزار و ۵۸۸ مورد بوده و فراخوان بالگرد نیز ۴۶ مورد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین برخی از بیماران نیز برای مداوای بیشتر به خارج از استان منتقل شده اند.

دکتر کریمیان اضافه کرد: خدمات درمانی به زوار تا پایان بازگشت زائران همچنان تداوم دارد و از زائران می خواهیم که علاوه بر رعایت قوانین رانندگی و احتیاط در مسیرهای جاده ای در صورت خستگی حتما استراحت کنند تا دچار بی حالی و مشکل و افت فشار در پیاده روی نشوند.

وی از زائران خواست که مایعات به اندازه کافی بنوشند و از مصرف غذاهای مانده پرهیز کنند و حتی الامکان غذای داغ در موکب ها تهیه و استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران به منظور حفظ سلامتی خود علاوه بر استفاده از ماسک حتما دست های خود را به صورت مکرر با آب شست و شو دهند و در صورت علائم بیماری تنگی نفس، تب، اسهال و ... به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، هشت فروند بالگرد، هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند و کلیه بیمارستانها و مراکز درمانی ایلام نیز به زوار خدمات درمانی ارائه می دهند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون آمار تردد زوار به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این مرز رسیده است.

۷۱۷/۶۰۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق