زنان جوان؛ طعمه مسافرکش سارق


زنان جوان؛ طعمه مسافرکش سارق

در تحقیقات پلیسی، مالک خودرو شناسایی شد و گفت: خودروی او به مدت یک ماه در اختیار یکی از دوستانش قرار داشته و وی با آن مسافرکشی می‌کرده است.

مردی جوان که در پوشش مسافرکش با جلب اعتماد زنان جوان اموال آن‌ها را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

زنی جوان هجدهم تیرماه به کلانتری ۱۶۴ قائم مراجعه کرد و گفت: خردادماه در خیابان رسالت خودروی سواری پژو ۲۰۶ خاکستری‌رنگی را به صورت دربست کرایه کردم. راننده که مرد جوانی بود، در بین راه شماره‌تلفنش را به من داد و گفت: حاضر است هرموقع نیاز به خودروی دربستی داشتم، با کرایه کمتر از معمول، من را به مقصد برساند.

در پنجم تیرماه با شماره‌تلفن راننده تماس گرفتم و درخواست کردم تا مرا برای خرید به فروشگاه برساند. پس از رسیدن به مقصد، او نیز از خودرو پیاده و همراه من شد و پس از خرید من را به منزلم رساند و حتی کمک کرد وسایلم را داخل منزل ببرم. پس از گذشت مدتی پیامی دریافت کردم که دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از عابربانکم برداشت شده بود، درحالی‌که چنین مبلغی را خرید نکرده بودم، کارتم را جست‌وجو کردم و متوجه شدم که کارتم در کیفم نیست.

این پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و اکیپی از کارآگاهان به محل‌های تردد و توقف خودروی موردنظر رفتند و در تحقیقات میدانی پلاک خودرو را به دست آوردند. در تحقیقات پلیسی، مالک خودرو شناسایی شد و گفت: خودروی او به مدت یک ماه در اختیار یکی از دوستانش قرار داشته و وی با آن مسافرکشی می‌کرده است. در گام بعدی تحقیقات پلیسی متهم اصلی پرونده شناسایی و با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد و به جرم ارتکابی مبنی‌بر سرقت کارت عابربانک مال‌باخته اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه «قاسم دست‌خال»، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، با اشاره به اینکه پرونده‌های مشابه دیگری نیز در این پایگاه علیه متهم پرونده کشف شد، افزود: پس از تحقیقات تکمیلی، متهم با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران با قرار تأمین کیفری کفالت آزاد شد.

سرهنگ دستخال به شهروندان، به‌خصوص زنان جوان توصیه کرد: در ارتباط با افراد غریبه محتاط باشید و به سادگی به اشخاصی که در یک فرایند کاری با آن‌ها آشنا می‌شوید، اعتماد نکنید. ممکن است افراد سوء‌استفاده‌گر و خلافکار زیادی در اطراف شما باشند. اما با حفظ چارچوب‌ها و مرزبندی بین خود و دیگران و خودداری از صمیمیت شتاب‌زده می‌توان از وقوع حوادثی از این دست جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق