کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان رژیم غذایی


رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ به شهروندان هشدار داد. به گزارش فارس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی،...

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان برنامه رژیم غذایی در قالب ارسال لینک فیشینگ به شهروندان هشدار داد.

به گزارش فارس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر کرده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی لینک مربوطه کلیک کنند .

وی عنوان داشت: کاربران با کلیک بر روی لینک مربوطه به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم موجودی حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

مرتضوی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده یا ارائه دهنده خدمات اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور