انجمن‌ها به کمک ورزش دانش‌آموزی مدارس کردستان می‌آیند


انجمن‌ها به کمک ورزش دانش‌آموزی مدارس کردستان می‌آیند

سنندج - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری طرح انجمن‌های ورزشی دانش آموزی در مدارس متوسطه اول و دوم این استان با هدف کمک به ارتقای سطح کیفی ورزش و برنامه‌های این حوزه اجرا می‌شود.

افشین خوشگوار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح از ظرفیت خود دانش آموزان برای اجرای برنامه‌ها استفاده شده و با این کار تلاش می‎‌شود مهارت های مدیریتی این نسل تقویت شده و حس مسئولیت پذیری شان افزایش یابد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، معلم تربیت بدنی دانش آموزان علاقمند به رشته های مختلف ورزشی را شناسایی کرده و از میان آنان تعدادی برای تشکیل انجمن انتخاب می‌شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: اعضای انجمن متشکل از دبیر، رئیس و نایب رئیس و همچنین نمایندگان رشته های مختلف ورزشی است ضمن اینکه در هر مدرسه دخترانه تا ۱۳ انجمن و در هر مدرسه پسرانه نیز تا ۱۸ انجمن می‌تواند تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این انجمن ها رابط بین معلم تربیت بدنی، مدیر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان هستند، گفت: یکی از مشکلات ما در مدارس عدم همکاری و همراهی برخی از مدیران با حوزه تربیت بدنی است بنابراین با راه اندازی این انجمن ها تلاش می‌شود خود دانش آموزان این مطالبه گری را داشته و درس تربیت بدنی همانند سایر دروس مورد توجه قرار گیرد.

خوشگوار با اشاره به تاثیر ورزش و تربیت بدنی بر سلامت دانش آموزان اضافه کرد: ۲ ساعت زمان درس تربیت بدنی در هفته جوابگوی نیازهای جسمانی، فیزیکی و حرکتی دانش آموزان نیست بنابراین با اجرای برخی طرح‌های کمکی تلاش می‌شود سرانه زمان فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در مدارس افزایش یابد.

سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس و حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با ۲۴ هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.

۷۳۴۸/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا