اجرای نمایش عاشورایی عطف به سبز در سنندج


اجرای نمایش عاشورایی عطف به سبز در سنندج

سنندج- ایرنا - نمایش صحنه ای عطف به سبز با موضوع عاشورایی کاری از گروه نمایش پیدا از شهرستان قروه به نویسندگی مهدی پور رضائیان‌ و کارگردانی محمدنقی حیدری و تهیه کنندگی واحد نمایش حوزه هنری کردستان در سنندج به روی صحنه می‌رود.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان روز یکشنبه اظهار داشت: در راستای معرفی گروه‌های نمایشی فعال شهرستان‌ها و ایجاد بسترهای لازم جهت تولید آثار ارزشی همسو با سیاست ها و اهداف حوزه هنری، نمایش عطف به سبز با موضوع عاشورایی درآستانه ایام اربعین حسینی (ع) روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرای عمومی می‌شود.

شهرام میرزایی افزود: در این نمایش یونس صحرا رو در نقش شمرخوان به ایفای نقش می‌پردازد و گروه موسیقی با حضور فرشاد فیروز بهر، حمید رضا سرهنگی ومحمد رضایی وی را همراهی می کنند.
وی گفت: این نمایش پیش از این در پلاتوی پیدای کانون شهید مطهری قروه از ۱۴ تا ۲۱ مهر به مدت یک هفته با استقبال بسیار خوب هنردوستان این شهرستان اجرای عمومی شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری کردستان به داستان این نمایش اشاره کرد و افزود: نمایش داستان پیرمردی به نام شیر علی است که عمری در مجالس تعزیه شمر خوان بوده اما گاهی توسط عده ای مورد اذیت و آزار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این نمایش داستان اینکه این پیرمرد چگونه شمر شده و چگونه بچه دار شده را تعریف می‌کند در آخر تصمیم می‌گیرد در محرم پیش رو دیگر عباس خوان باشد اما وقتی لباس عباس را می پوشد اتفاقاتی می افتد که ...

نمایش عطف به سبز در آستانه ایام اربعین حسینی (ع) روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ساعت ۱۷ در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج به روی صحنه می‌رود، محمدنقی حیدری از سال ۹۱ به طور حرفه ای و تجربی کار تئاتر را در رشته بازیگری آغاز و در ادامه به کارگردانی و نویسندگی علاقه پیدا کرد.

وی تا کنون جوایز متعددی از جشنواره‌های استانی، شهرستانی و کشوری کسب کرده است که از آن جمله می توان بازیگری دوم استانی وتار، بازیگر دوم استانی فجر، بازیگر اول در جشنواره کشوری بچه‌های مسجد، کارگردانی اول در جشنواره تیک شهرستانی، بازیگری سوم جشنواره استانی فجر و نویسندگی دوم تیک شهرستانی اشاره کرد.

وی در بخش تئاتر بچه های مسجد نیز بسیار فعال بوده و آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان با عنوان انتخاب در شهریور ماه ۹۸ در مساجد قروه با موضوع محرم اجرا شد.

۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403