کوکوی پیازچه کرمانشاه


کوکوی پیازچه غذای پیشنهادی کرمانشاهی، خیلی خوشمزه و پرطرفدار است کوکو پیازچه همه مدلش خوشمزه است و طرفدار دارد. اگر از خانواده کوکوها فقط کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی را می‌شناسید، این کوکوی پیازچه می‌تواند تنوعی به منوی غذایی شما بدهد. پیازچه بیشتر برای بهبود طعم و مزه غذاها مصرف می شود. اما علاوه […] نوشته کوکوی پیازچه کرمانشاه اولین بار در جامع...

کوکوی پیازچه غذای پیشنهادی کرمانشاهی، خیلی خوشمزه و پرطرفدار است کوکو پیازچه همه مدلش خوشمزه است و طرفدار دارد. اگر از خانواده کوکوها فقط کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی را می‌شناسید، این کوکوی پیازچه می‌تواند تنوعی به منوی غذایی شما بدهد.
پیازچه بیشتر برای بهبود طعم و مزه غذاها مصرف می شود. اما علاوه بر این که این گیاه بسیار خوش مزه و خوش طعم است، دارای فواید تغذیه ای زیادی نیز می باشد. پیازچه مانند سیر و تره فرنگی از خانواده آلیوم است و پیاز آن قبل از این که به طور کامل رسیده شود از زمین چیده می شود.
فواید تغذیه ای پیازچه:
پیازچه فواید زیادی دارد که بیشتر آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– کاهش قند خون
– کاهش کلسترول خون بالا
– کاهش فشار خون بالا
– کاهش خطر پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها
– کاهش التهاب
پیازچه دارای طعمی ملایم است که به عنوان یک سبزی چند منظوره می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده نمود. هر دو قسمت حبابی شکل سفید رنگ و رشته های سبز رنگ پیازچه قابل مصرف می باشند. پیازچه را می توان به صورت خام همراه با سبزی خوردن مصرف نمود یا این که آن را به صورت خام در کنار خوراک های مرغ و گوشت به صورت تزئین زیبایی قرار داد و البته همراه با غذا آن را خورد! همچنین، پیازچه های ریز و خرد شده را می توان درون سالادها، سُس ها و سوپ ها ریخت و یا این که آن را در غذاهایی مانند پیتزاها، ماکارونی ها و… استفاده کرد. برخی افراد با پیازچه املت درست می کنند که بسیار خوشمزه است.

کوکوی پیازچه کرمانشاه

مواد لازم برای ۲ نفر :
سیب زمینی آب پز ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
پیازچه ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه کوکو پیازچه:
سیب زمینی‌های آبپز را رنده کنید و آنها را در ظرفی مناسب بریزید.
حالا پیاز را رنده کنید، آب آن را بگیرید و به سیب زمینی ها اضافه کنید.
پیازچه ها را نگینی خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.
تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه را هم بریزید و خوب هم بزنید.
در تابه‌ای روغن بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا داغ شود. از مایه کوکو یک قاشق غذاخوری بردارید و در روغن یا قالب دلخواهتان سرخ کنید.
اگر می‌خواهید کوکویتان خوشرنگ شود، می‌توانید یک قاشق سوپخوری زعفران دم کرده هم به آن اضافه کنید.
منبع:بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام