ایجاد نشاط و امید از مهمترین وظایف متولیان امور جوانان است


ایجاد نشاط و امید از مهمترین وظایف متولیان امور جوانان است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین وظایف دستگاه‌های متولی امور جوانان در شرایط فعلی که برخی در داخل و خارج به دنبال پمپاژ ناامیدی هستند، ایجاد نشاط، امید و شادابی در جامعه است.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در سی و یکمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی افزود: به طور حتم همه دستگاه‌ها موظف هستند برنامه‌های خود را شفاف اطلاع رسانی کنند و دستگاه‌های مسئول باید پاسخگوی مطالبات جوانان در بخش‌های مختلف باشند.

وی گفت: اشتغال جوانان یکی از مهمترین اولویت‌ها در کشور و استان است که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن در زمینه‌های مختلف با توجه به ابزاری که در اختیار دارد، ناهنجاری‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند و برخی شاخص‌ها متاسفانه در استان ما هم رو افزایش است.

وی گفت: تامین مسکن، مشکل ازدواج جوانان، پدیده‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی که در سطح کشور و استان مثل اعتیاد وجود دارد و ده‌ها آسیب اجتماعی باید در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تدوین سند راهبردی جوانان در استان گفت: امید است این مهم از حالت مکاتبه خارج و وارد مراحل تدوین شود تا در زمان مشخص با همفکری و کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با این عقیده که جوانان می‌توانند موتور محرکه جامعه باشند گفت: انتظار داریم جلسات حتما مصوبات داشته باشد و مصوبات هم پیگیری و اجرا شود.

معتمدیان بر طرح ریزی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی به خصوص کارآفرینی جوانان تاکید کرد و افزود: در حوزه آسیب‌ها و فرصت‌ها نیاز است برنامه‌های مدون عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

وی گفت: برای مباحث حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد و پدیده طلاق که اخیرا رو به رشد است نیز باید برنامه‌ریزی و اقدام شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه ورزش نیز باید با تدابیر لازم، روحیه نشاط و شادابی را در جوانان تقویت کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی آمادگی میزبانی را داریم افزود: برنامه‌هایی شروع شده اما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مدون‌تر دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حوزه دوره‌های مهارت زندگی در مدارس و دانشگاه‌ها باید توجه ویژه شود تا شاهد توسعه سبک زندگی با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشیم.

وی گفت: یکی از مهمترین مطالبات از دستگاه‌ها این است که بیانیه گام دوم انقلاب در ستاد امور جوانان مورد بحث قرار گیرد و اجرایی کردن منویات رهبری از اولویت‌ها باشد.

معتمدیان استفاده از پتانسیل جوانان را شاخصی برای ارزیابی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود در رده‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی نیروهای جوان در کنار نیروهای مجرب و باسابقه تربیت شوند تا به نوعی کادرسازی در این حوزه انجام گیرد.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها به طور قطع استفاده از نخبگان و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی است که در زمینه کارآفرینی و اشتغال تاثیرگذار هستند چرا که زمینه‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی گفت: همچنین انتظار می‌رود دغدغه‌ها و مطالبات جوانان در قالب سازمان‌های مردم نهاد (سمن) یا مجمع جوانان و اتاق فکر دسته بندی شود و در اختیار دبیرخانه قرار گیرد تا دستور کار ستاد باشد.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه این ستاد پیگیری مسائل و مشکلات جوانان است که جوانان در این زمینه بهترین کمک را می‌توانند داشته باشند.

معتمدیان با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۹۸ گفت: عدم برگزاری این جلسه دلایل مختلفی داشته که یکی تغییر و تحول و بی‌ثباتی در حوزه مدیریت ورزش و جوانان است و مثل بخش‌های دیگر استان که ثبات مدیریتی نیست به سرعت مدیران جابه جا می‌شوند.

وی افزود: امید است با برنامه‌ریزی مدیرکل فعلی ورزش و جوانان، شاهد برگزاری منظم و مستمر این ستاد باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از مصوبات جلسه این است که فرمانداران هم در شهرستان‌ها اهتمام ویژه به برگزاری جلسات ستاد هماهنگی امور جوانان داشته باشند تا براساس سیاست گذاری‌های استان شهرستان‌ها نیز بتوانند برنامه‌ها را دنبال کنند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا