چرا عبدالله درباره تقلب انتخاباتی سخن نمیگوید؟


تیم ثبات و همگرایی در برابر جابجایی آرای تقلبی در سیستم کمیسون انتخابات، به شدت ناتوان، واگرا، سرخورده و عاجزانه برخورد میکند. درحالیکه غنی والیان که صندوق ها را ازآرای تقلبی به نفع وی پرنکرده اند، سرزنش میکند، با هکرهای خریداری شده به...

تیم ثبات و همگرایی در برابر جابجایی آرای تقلبی در سیستم کمیسون انتخابات، به شدت ناتوان، واگرا، سرخورده و عاجزانه برخورد میکند. درحالیکه غنی والیان که صندوق ها را ازآرای تقلبی به نفع وی پرنکرده اند، سرزنش میکند، با هکرهای خریداری شده به سیستم کمیسون انتخابات حمله میکند، رابطه رییس دبیرخانه کمیسون را با ارگ به یک رابطه محکم و پایدارتبدیل کرده و میکند و در یک بازی پیچیده، رییس کمیسون انتخابات را برای اغفال رابطه اش با ارگ وامیدارد که گاهآ زبان به شکایت بازکند، تا اصل ماجرای تقلب ووارد کردن آرای تقلبی به بایومتریک را پنهان نگهدارد و سرانجام تمام تلاش تیم دولت ساز در این است تا انتخابات را به دور دوم بکشاند.

اما در تمام این تقلاها و کودتای انتخاباتی، تیم عبدالله واکنش بسیارضعیف و حتی نادیدنی نشا ن میدهد. بجز از کنفرانس خبری سعادتی، دیگر ما هیچ حرف جدی و مهم برای صیانت از آرای رای دهندگان از سوی تیم ثبات و همگرایی نشنیدیم. درحالیکه سعادتی خود اذعان دارد که کمیسیون انتخابات در حال وارد کردن آرای تقلبی در سیستم است. اگر چنین باشد، داکتر عبدالله چرا به میدان نمی آید؟ چرا به کمیسیون انتخابات هشدار نمیدهد؟ چرا با مردم که برای او رای داده اند، سخن نمیگوید؟ چرا از این تقلاهای غنی برای پیروزی از طریق آرای تقلبی پرده برنمیدارد؟ چرا لحظه به لحظه تیم ثبات و همگرایی از کارکرد کمیسون به ملت گزارش نمیدهد؟ چرا در مورد حملات هکری 6000 مرتبه ای و عقیم ساختن این حملات توسط کبیر پناهی سکوت کردند؟ و چرا معرفی او را به دادستانی طی اعلامیه ای محکوم نکردند؟ چرا به مردم اطمینان ندادند که کبیر پناهی بطور محفوظ به کارخود ادامه میدهد؟

متاسفانه عبدالله در دو دوره انتخابات گذشته از خود ضعف آشکار نشان داد و نتوانست که از آرای مردم دفاع کند، همین مساله سبب نگرانی مردم گردیده و رفتار عبدالله را زیر نظر داشته و هرنوع سکوت و برخورد محافظه کارانه، وی را در مظان شک و تردید قرار میدهد. اگر بیش از این به سکوت و انفعال سیاسی ادامه دهد، بار دیگر فرایند نا خوشایند دو دور انتخابات گذشته در قبال عبدالله، در اذهان جمعی خلجان نامیمون و نابهینه خواهد زد. با این پرسش که: آیا عبدالله بار دیگر با گلوی پرعقده، تن به شکست خود و پیروزی غنی میدهد؟

علی تقوایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس