برگزاری رزمایش دریایی مصر و کره جنوبی در مدیترانه


برگزاری رزمایش دریایی مصر و کره جنوبی در مدیترانه

تهران - ایرنا - روزنامه ایجپت ایندیپندنت مصر روز یکشنبه گزارش داد که نیروهای دریایی این کشور و کره جنوبی یک رزمایش مشترک دریایی را با کمک چندین یگان رزمی در دریای مدیترانه برگزار کردند.

این گزارش به نقل از یک بیانیه فرماندهی نیروی دریایی مصر حاکیست که این رزمایش بخشی از ماموریت فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور است تا ارتش بتواند همکاری های همه جانبه دفاعی و امنیتی با کشورهای دوست را تقویت کند.

این بیانیه، تبادل متخصصان نظامی و بهره برداری از توانایی مشترک در رزم دریایی را از جمله ابعاد این رزمایش توصیف کرد و افزود که رزمایش جاری در واقع شامل ابعاد دیگری از جمله تقویت همکاری های یگان های ویژه دریایی دو کشور به ویژه در حوزه فعالیت های آموزشی و واکنش سریع و موضع گیری های شرایط بسیار حساس امنیتی، بازرسی های بسیار دقیق از کشتی های مشکوک، اجرای سناریوی مقابله با تهدیدات دریایی نیروهای متخاصم و آموزش نحوه برقراری سیگنال های ارتباطی نیز می شو.

براساس همین همکاری های دفاعی و امنیتی کره جنوبی با مصر بود که مصر در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) همه همکاری های نظامی خود را با کره شمالی به عنوان دشمن و رقیب کره جنوبی قطع کرده بود.

در ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ بود که صدقی صبحی وزیر دفاع مصر در سفری که به سئول داشت در دیدار با سونگ یونگ مون، همتای کره جنوبی خود گفته بود که قاهره قویاً با سئول علیه رفتارهای کره شمالی که صلح و ثبات جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند، همکاری خواهد کرد.

در واقع بعد از تاکید او بر تحکیم همکاری‌ها و شراکت میان این دو کشور در مقابل کره شمالی و توسعه تسلیحاتی بود که کره جنوبی همکاری های نظامی و دفاعی خود را در همه زمینه ها با مصری ها تقویت کرد و امروز نخستین رزمایش مشترک را نیز با آنها در دریای مدیترانه برگزار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط