نحوه پرداخت مطالبات سهامداران شرکت پردیسبان اعلام شد


نحوه پرداخت مطالبات سهامداران شرکت پردیسبان اعلام شد

مشهد- ایرنا- دادگستری خراسان رضوی چگونگی اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی پیرامون پرونده شرکت سرمایه‌گذاری پردیسبان را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه روز یکشنبه دادگستری خراسان رضوی، پس از صدور رأی قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی شعبه مشهد در زمینه پرونده شرکت پردیسبان، این پرونده در ۱۴ جلد به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد که متهمان پرونده براساس حکم قطعی به حبس طویل المدت، شلاق تعزیری در انظار عمومی و رد مال به سهامداران محکوم شده اند.

بر اساس این اطلاعیه، محکومان اموالی را که مد نظر داشتند در اختیار دادسرا قرار داده و همچنین مطالبات خود از سایر افراد را نیز جهت وصول به نفع سهامداران معرفی کرده اند.

دادگستری خراسان رضوی در اطلاعیه خود آورده است: برخی اموال معرفی شده توسط محکومان دارای مشکلاتی در ادارات مختلف است که پیگیری لازم برای حل مشکلات آنها صورت پذیرفته است، اکثر اموال معرفی شده سهل البیع نیستند و همین امر رد مال را با مشکل مواجه کرده است.
در ادامه اطلاعیه پیرامون چگونگی مراجعه سهامداران شرکت پردیسبان برای دریافت مطالباتشان آمده است: برخی سهامداران با مراجعات حضوری و تماس تلفنی با مراجع قضایی خواستار واگذاری اموال معرفی شده به سهامداران هستند که این موضوع با توجه به اینکه ارزش برخی اموال معرفی شده بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، امکان واگذاری آنها به سهامداران در وضعیت فعلی وجود ندارد، مگر اینکه اقداماتی در راستای تفکیک به قطعات کوچکتر صورت پذیرد.

این اطلاعیه می افزاید: مبنای کار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به خاطر رعایت غبطه و مصلحت سهامداران در این زمینه این است که ابتدا کلیه اموال معرفی شده به وجه نقد تبدیل شود و در حساب مشخص متمرکز گردد و سپس طی پروسه مشخص که متعاقباً اعلام خواهد شد سهامداران از طریق رسانه ها و تماس تلفنی فراخوان خواهند شد تا نسبت به دریافت مطالباتشان از شرکت اقدام نمایند.

دادگستری خراسان رضوی در این اطلاعیه افزوده است: در این راستا یک میلیارد تومان وجه نقد واریز شده و تا میزان این وجوه به حد مشخصی که قابل اتکا باشد نرسد، امکان شروع فراخوان وجود ندارد. ضمناً کیفیت رد مال و میزان آن بستگی به میزان رد مال محکومان دارد که با توجه به اموالی که محکومان مسترد می نمایند برنامه ریزی خواهد شد.
در ادامه اطلاعیه آمده است: در خصوص لزوم شکایت سهامداران جهت دریافت وجوه پرداختی در قالب سهام، با عنایت به اینکه رأی دادگاه در این خصوص کلی است و کلیه سهامداران را مورد اشاره قرار داده است و ذکری از اسم اشخاص نیامده است، لذا به محض تحقق رد مال از جانب متهمان و شروع به پرداخت وجه، حسب سرورهای موجود و با بازیابی اطلاعات سهامداران و بررسی مستندات آنها نسبت به پرداخت وجوه اقدام می شود، لذا نیازی به طرح شکایت نیست.
بند دیگر این اطلاعیه قضایی در تشریح روند بازپرداخت وجوه سهامداران می افزاید: در خصوص زمان بازپرداخت وجوه سهامداران با عنایت به اینکه این مهم موکول به تحقق رد مال است لذا به محض وصول وجوه اقدام مقتضی صورت می پذیرد و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است دادسرای عمومی و انقلاب سعی دارد اموال معرفی شده با بالاترین قیمت به فروش برسد تا منافع سهامداران بیشتر رعایت شود. ضمناً با عنایت به اینکه برخی از محکومان در راستای رد مال تقاضای همکاری داشته اند، دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ضمن اخذ تأمین مناسب از آنها به صورت محدود به ۲ نفر از محکومان مرخصی داده است و تا زمانی که اقدامات آنها در راستای منافع سهامداران مثبت ارزیابی شود در زمینه مرخصی آنها مساعدت خواهد شد و چنانچه محکومان بتوانند با رد مال کامل رضایت سهامداران را جلب نمایند سرنوشت آنها در تحمل محکومیت حبس نیز متفاوت خواهد بود.
دادگستری خراسان رضوی در ادامه اطلاعیه خود آورده است: با عنایت به اینکه به موجب حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی شعبه مشهد، قسمتی از پرونده نسبت به احمد قناعتی، متهم متواری، مفتوح است، دستورات لازم جهت دستگیری وی صادر شده است که به محض دستگیری اقدامات مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

عملیات اجرایی پروژه پردیسبان از سال ۹۱ در استان قزوین برای احداث مجتمع تجاری تفریحی به مساحت ۸۴۰ هزار متر بنا و یک برج ۶۶ طبقه‌ ای آغاز شد.

شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان سپس با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد که با استقبال مواجه شد و ارزش هر سهم آن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال افزایش یافت اما از حدود سه سال پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد دفاتر فروش غیرقانونی این شرکت را پلمب کرد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران موسسه پردیسبان بهمن ماه سال گذشته در مشهد آغاز و احکام چهار متهم این پرونده اسفند همان سال اعلام گردید. براین اساس متهمان پرونده شرکت پردیسبان به تحمل ۵۹ سال زندان، ۲۱۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم شدند.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان