راه‌اندازی 3 مرکز الکترونیکی مداخله در خانواده در لرستان


راه‌اندازی 3 مرکز الکترونیکی مداخله در خانواده در لرستان

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان از راه‌اندازی 3 مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان خبر داد.

سلمان کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف تحت پوشش سازمان اعم از زنان آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب، ۶ جلسه با حضور نمایندگان ‌دستگاه‌ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه طرح مالی خرد و تشکیل ۵۰ گروه خودیار در قالب گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره از زنان سرپرست خانوار روستایی برای توانمندسازی آنان از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی بهزیستی لرستان است.

این مسئول از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار از طریق تسهیلات خوداشتغالی کارفرمایی و تشکیل گروه‌های همیار خبر داد و افزود: همچنین سرانه بیمه بازنشستگی زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی پرداخت شده است.

کریمیان اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه‌های درمان زنان مبتلا به سرطان، لوازم ضروری زندگی و ودیعه مسکن، حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو و بالاتر از دیگر برنامه‌های بهزیستی لرستان بوده است.

وی گفت: همچنین فرزندان زنان سرپرست خانوار واجد شرایط جهت معافیت سربازی معرفی شدند.

او از تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست، مطلقه و دارای شوهر از کارافتاده خبر داد و افزود: همچنین مستمری زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از محل هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافته است.

کریمیان گفت: مرکز الکترونیکی مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق به عنوان دومین استان کشور در شهرستان خرم‌آباد راه‌اندازی شده و بنا داریم همین مرکز را نیز در شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد راه‌اندازی کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان از راه‌اندازی ۳ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده به منظور شناسایی و ارائه خدمات درمانی، آموزشی، تحصیلی، مالی و اشتغال به کودکان‌ کار و خانواده‌های آن‌ها خبر داد و بیان کرد: همچنین راه‌اندازی و توسعه مراکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان در جهت مداخله و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های ماست.

وی گفت: همکاری با مرکز جمع‌آوری متکدیان و افراد متجاهر و سازمان‌دهی افراد ارجاع داده به سازمان در مراکز شبانه‌روزی اعم از شیرخوارگاه، کودکان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست، مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی و مراکز بازپروری زنان و دختران و مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی بهزیستی لرستان در راستای کاهش آسیب است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد