346 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند


346 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

ایلام - ایرنا - رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته(شنبه 20 ام مهرماه) 346 هزار و 102 زائر از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شدند.

احمد کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در مرز مهران اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۴۳ زائر از مرز مهران تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۴۱ زائر از مرز مهران خارج شده‌اند.

وی افزود: از بامداد امروز یکشنبه ۲۱ ام مهرماه تا ساعت ۹ صبح نیز ۹۰ هزار تردد داشتیم که از این میزان ۵۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران در خصوص کمیته حمل و نقل در پایانه مرزی نیز گفت: مشکلی در خصوص انتقال زائران وجود ندارد اما در موج برگشت با توجه به ازدحام جمعیت باید برای جابجایی زائران برنامه‌ریزی شود.

کرمی یادآور شد: ۸۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در حال انتقال زائران است و برای تامین اتوبوس‌های برون‌شهری نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: در حال حاضر در خصوص تامین آب آشامیدنی و یخ مشکلی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حجم ترافیک زائران ادامه دارد اما با هماهنگی‌های مناسب خدمات‌رسانی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۸۰/۶۰۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات