آلمان با دانشگاه هنر اصفهان درباره معماری ایرانی همکاری می‌کند


آلمان با دانشگاه هنر اصفهان درباره معماری ایرانی همکاری می‌کند

اصفهان- ایرنا- تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه اتوفریدریش بامبرگ آلمان با دانشگاه هنر اصفهان درباره مطالعه تزیینات و آرایه‌های معماری ایرانی منعقد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهارداشت: این تفاهم‌نامه برای همکاری و انجام طرح پژوهشی مشترک با محوریت گروه مرمت آثار تاریخی و باستان سنجی دانشگاه هنر اصفهان و گروه باستان‌شناسی و هنر اسلامی دانشگاه بامبرگ منعقد شد.

سیدمحمد امین امامی افزود: بر اساس این توافق، همکاری‌های علمی و پژوهشی مانند تبادل استاد و دانشجو درباره مطالعات مرمت، تاریخ هنر، سبک شناسی و مواد و فناوری های ساخت تزیینات و آرایه های معماری ایرانی بین ۲ دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان پیش از این نیز با دانشگاه بامبرگ آلمان، همکاری داشت، گفت: نزدیک بودن اصفهان، کاشان و یزد به غنای این مطالعات کمک خواهد کرد.

امامی همچنین به همکاری دانشگاه هنر اصفهان با دانشگاه گوتنبرگ شهر ماینز آلمان اشاره و اضافه کرد: مذاکره هایی برای برگزاری یک همایش بین المللی مشترک میان ۲ دانشگاه در شهر اصفهان با موضوع "باستان شناسی و تاریخ ایلام باستان" صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه همکاری های علمی میان ۲ دانشگاه در زمینه باستان شناسی و تمدن ایلام باستان گسترش می‌یابد، ادامه داد: همچنین پیشنهادی برای ایجاد مرکز تمدن ایلام شناسی در دانشگاه هنر اصفهان مطرح شد که امید است در آینده اجرایی شود.

مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه هنر اصفهان، بامبرگ را یکی از دانشگاه های قدیمی و معروف آلمان خواند که دارای مقاطح تحصیلات تکمیلی در رشته هایی مانند ایران شناسی، معماری، هنرهای سنتی، مرمت و علوم پایه است و اظهار داشت: گوتنبرگ ماینز نیز از دانشگاه های سطح یک و پیشرو آلمان است که رشته هایی مانند باستان شناسی، مصر شناسی و علوم پایه دارد.

امامی با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر اصفهان از قطب‌های هنری مرکز و جنوب کشور است، افزود: روابط بین المللی این دانشگاه در سال های اخیر گسترش یافت و تفاهم نامه هایی بر اساس نیازها و توانایی های خود با تعدادی از دانشگاه های معتبر خارجی منعقد کرد.

وی، آخرین مذاکره خارجی این دانشگاه را مربوط به موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ روسیه عنوان و خاطرنشان کرد: مقرر است همکاری های علمی و فرهنگی با این مرکز انجام شود.

امامی با اشاره به حدود ۳۴ تفاهم نامه همکاری دانشگاه هنر اصفهان با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، هند، چین و روسیه، گفت: از سال ۲۰۱۲ تا کنون هفت تفاهم نامه همکاری جدید و فعال با این دانشگاه ها داشتیم.

دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و ۱۰۵ عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک