از طنز هاى روز


در گرماگرم مبارزات انتخاباتی مدیر یکی از مکاتب اطراف که خود نیز یکی از کاندیدان کرسی پارلمان بود بخاطر جلب حمایت شاگردانش داخل یکی از صنف (کلاس) های درسی می شود و پیش از آن که به اصل مطلب بپردازد از شاگردان می پرسد، کسی از شما گفته می...

در گرماگرم مبارزات انتخاباتی مدیر یکی از مکاتب اطراف که خود نیز یکی از کاندیدان کرسی پارلمان بود بخاطر جلب حمایت شاگردانش داخل یکی از صنف (کلاس) های درسی می شود و پیش از آن که به اصل مطلب بپردازد از شاگردان می پرسد، کسی از شما گفته می تواند که پارلمان چیست؟
همه ساکت می مانند و از میان شان یک شاگرد لایق که همیشه به سوالات استادان حاضر جواب بود، از قطار اول دستش را بلند می کند و بسوی استاد خود می گوید: مالیم صاحب مه میفامم.
ـ معلم: نادر بگو؟
ـ نادر: مالیم صاحب در مورد پارلمان افغانستان؟
ـ معلم: در مورد همی خانه ملت خود ما.
ـ نادر: استاد پارلمان جایی است که از سراسر افغانستان نماینده های مردم در کابل آمده در یک ساختمان بزرگ و قشنگ جمع می شوند و برای مدت پنج سال از "حقوق" خود و "حقوق" خانواده های خودگپ مى زنند، مثلأ مى خواهند معاشات خود را زیاد بسازند و سفر هاى دوبى و اروپا را به خود و فرزندان شان بیشتر بسازند. حرام را حلال مى سازند و حلال را حرام از بیومتریک" ها گپ مى زنند و از "الکترونیک" ها و سایر سانتى متریک هاى دیگر، گاهى هم از بى کارى به عوض "واژه" جنگى بین خود "سَکَلّ جنگى" دارند.
بهترین وظیفه است استاد هه هه هه.
معلم: ایرا خو همه مى دانند نخند بگو لوده، دیگه چه می کنند؟
ـ نادر: آنها هر روز از طریق بلندگو ها به مردم خود فکاهی می گویند.
ـ معلم: اگر کسی از وکلای فکاهی یاد نداشته باشد، باز چه می کند؟
ـ نادر: استاد شما عجب آدمی ساده ای هستید، اگر کس فکاهی یاد نداشته باشد قراری کده در یک گوشه خواب خوده می زند.
———————-
سَکَلّ: اصطلاح بدخشانى به معنى کَفش، پاپوش.
ض، بهاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها