شهرداری‌های مناطق کرج اعلام کنند بودجه فرهنگی کجا هزینه شده است؟


شهرداری‌های مناطق کرج اعلام کنند بودجه فرهنگی کجا هزینه شده است؟

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی مناطق شهرداری کرج شفاف سازی شود.

به گزارش ایسنا، رحیم خستو امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه در نطق پیش از دستور صد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند به تازگی کانکس‌هایی برای جمع آوری زباله خشک در شهر مستقر کرده گفت: هر چند اجرای طرح برای جمع آوری زباله‌های خشک به نفع شهر و شهروندان است ولی این کانکس‌ها چهره شهر را مخدوش کرده و نظم بصری آن را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل موجود باید این سازمان فضایِ مناسبی برای استقرار این کانکس‌ها اختصاص دهد و برای جانمایی آنها با سازمان خدمات شهری تعامل لازم را داشته باشد.

این عضو شورا همچنین به ضرورت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب تاکید کرد و افزود: تعداد سگ های بلاصاحب همچنان رو به افزایش است که این موضوع باید مدیریت و علت آن بررسی شود.

خستو گفت: تردد سگ‌های بلاصاحب در معابر و خیابان‌ها علاوه بر تحت الشعاع قرار دادن آرامش روانی شهروندان، امکان شیوع برخی بیماری‌ها را افزایش می دهد.

نائب رئیس شورا در ادامه به راه اندازی اتوماسیون اداری ماده ۱۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این اتوماسیون اتفاق بسیار خوبی است که منجر به صدور احکامِ با سلامت می شود اما ضروری است شهرداری برای راه اندازی اتوماسیون حوزه املاک نیز چاره‌ای بیندیشد چرا که با ثبت املاک دست واسطه‌ها کوتاه و تخلفات کمتر می‌شود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات به لزوم شفاف سازی بودجه فرهنگی مناطق نیز اشاره کرد و یادآور شد: شورا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان بودجه فرهنگی به مناطق دهگانه شهرداری تخصیص داده که نحوه هزینه کرد آن باید به صورت شفاف به شورا ارایه شود.

وی در پایان از شهردار کرج خواست تا در خصوص انعقاد قرارداد فاز اول و دوم خانه نمایش کرج اقدامات لازم انجام شود تا با تخصیص بودجه اقدامات اجرایی این پرژه آغاز شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...