چراغ سبز آمریکا برای نابودی کرد‌های سوریه


چراغ سبز آمریکا برای نابودی کرد‌های سوریه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ترکیه از آمریکا چراغ سبزی در دست گرفته که کرد‌ها را از بین ببرد.

چراغ سبز آمریکا برای نابودی کرد‌های سوریه

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، با شاره به دشمنی ترکیه و کرد‌های شمال سوریه اظهار داشت: چالش ترکیه و کرد‌های شمال سوریه یک بیماری مزمن و داستان دیرینه دارد که ترکیه از سال‌های متمادی به دنبال از بین بردن کرد‌های شمال سوریه بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کرد‌ها معتقد به امت کرد هستند، به این معنا که در مرز خاصی نمی‌توانند محدود باشند و هر کردی در هر جای جهان به آن‌ها وصل است، این نوع نگرش و تفکر برای کشور‌هایی که کردنشین دارند، نگران کننده و مایه تهدید است.

سعیداوی بیان داشت: در عراق کرد‌ها مطالبه گر یک سری امتیازات فراتر از قانون و حقوق شان هستند، کرد‌ها با این تفکر که امت کرد هستند؛ پس باید در یک سری از منافع مشترک متحد باشند؛ از این رو ترکیه به دنبال از بین بردن وحدت کرد‌ها و تضعیف قانون قدرت شان در شمال سوریه است.

وی با بیان اینکه خیل عظیمی از داعشی‌ها ترک تبار هستند، ادامه داد: داعشی‌های بسیاری نقش جاسوس‌های ترکیه را در خاک سوریه برای از بین بردن اتحاد کرد‌ها ایفا می‌کنند؛ از این رو ترکیه از زندانی بودن نیرو‌های امنیتی خود در سوریه ناراضی است و ترس شناسایی آن‌ها و برملا شدن نقشش در برهم زدن امنیت منطقه را دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: ترکیه از آمریکا چراغ سبزی در دست گرفته و با هم توافق کردند که کرد‌ها را از بین ببرند، آمریکا با تغییر موضع، کرد‌های سوریه را عنصر نامطلوب و عامل ناامنی در منطقه معرفی می‌کند.

سعیداوی بیان داشت: چالش ترکیه و کرد‌های سوریه چالشی قدیمی و همچنان ادامه دارد، اگر دو طرف توافق و مشکلاتشان را به صورت دیپلماتیک حل کنند به نتیجه مطلوبی می‌رسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد