هواشناسی سمنان درباره خسارت طوفان و آبگرفتگی هشدار داد


هواشناسی سمنان درباره خسارت طوفان و آبگرفتگی هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: مخاطرات ناشی از طوفان و تندباد، احتمال آبگرفتگی و رواناب نقطه‌ای در استان طی 48 ساعت آینده دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای در ۴۸ ساعت آینده با تداوم فعالیت امواج ناپایدار در استان سمنان، ابرناکی، در برخی نقاط به ویژه در نواحی شمالی و شمال غربی و غربی بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد بسیار شدید به همراه گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در این مدت، دمای هوای استان سمنان به طور نسبی بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بارش باران، رگبار و رعد و برق و مه آلودگی در برخی نقاط به ویژه در نواحی شمالی، شمال غربی و غربی و تگرگ و مخلوط باران و برف در برخی نقاط مرتفع استان سمنان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه وزش باد امروز از شدت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: از اواخر وقت امروز از شدت باد به تدریج کاهش می یابد.

مصطفوی با بیان اینکه در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای هوا به صفر می رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما، مخاطرات ناشی از وزش باد بسیار شدید و بارش باران، تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

وی ابرازداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۱۹ و بیشینه دمای آن ۲۹ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: مجن، فولادمحله، نردین و قلعه نوخرقان، با کمینه هفت درجه سانتیگراد سردترین و آرادان و ایوانکی با حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با ۵۰ کیلومتر بر ساعت بود.

به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی