دانشگاه دامغان میزبان همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال شد


دانشگاه دامغان میزبان همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال شد

سمنان-ایرنا- رئیس دانشگاه دامغان گفت: نخستین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال، آذر 98 در این دانشگاه برگزار می‌شود.

عبدالعلی بصیری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتال برای نخستین بار در چهار محور تلویزیون، سینما، هنرهای دیجیتال و تئاتر، در تاریخ ۲۰ و ۲۱ آذرماه در دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش ملی می‌توانند آثار خود را در ۲۵ محور این همایش، تا تاریخ یکم آذر ۹۸ به سامانه دانشکده هنر دانشگاه دامغان به نشانی اینترنتی www.cdda.du.ac.ir ارسال کنند.
بصیری اظهار داشت: مطالعات نظری و میان رشته ای، ارتباط میان متن و تصویر، نقد و تحلیل آثار در دهه ۹۰ و اقتباس شناسی، از جمله بخش های مهم این همایش است.
رئیس دانشگاه دامغان افزود: ۱۰ استادیار از دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، دانشگاه دامغان و دانشگاه الزهرا (س) به همراه محمود اربابی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی کشور از اعضای کمیته علمی این همایش ملی هستند.
رئیس دانشکده هنر دانشگاه دامغان نیز در این خصوص در گفت و گو با ایرنا، افزود: فراخوان شرکت در این همایش به صورت ملی به تمامی دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی کشور ارسال شده است.
مقداد جاوید صباغیان خاطر نشان کرد: مقاله‌های ارسالی از سوی دانشجویان و استادان در بخش های مختلف مورد داوری قرار می‌گیرد که از این تعداد، ۲۰ مقاله برای ارائه و سخنرانی انتخاب خواهد شد.
وی ادامه داد: در پایان این همایش، تمامی مقاله‌های ارسالی به صورت کتاب چکیده مقالات چاپ می‌شود.
رئیس دانشکده هنر دانشگاه دامغان گفت: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند نقش بسزایی در افزایش دانش و کسب علوم نوین داشته باشد و خروجی همایش در حوزه فرهنگ و رسانه برای راهبردها و سیاستگذاری ها کاربرد دارد.
در حال حاضر بیش از پنج هزار دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
شهرستان دامغان دارای ۶ دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی است.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403