سند مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده کرمان تهیه شود


سند مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده کرمان تهیه شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: سند مقاوم سازی بافت فرسوده شهرها و روستاهای استان برای مقابله با زلزله توسط اداره‌کل راه و شهرسازی شمال کرمان باید تهیه شود.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز یکشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان کرمان افزود: برنامه زمان‌بندی در این سند مشخص و وظایف دستگاه‌ها تعریف شود.

وی اظهار داشت: شهرهای استان ۱۳ هزار هکتار و شهر کرمان پنج هزار هکتار بافت فرسوده دارند و ۴۰ درصد از روستاهای استان مقاوم‌سازی نشده لذا ضرورت دارد عملیات بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به سرعت اجرایی شود که در صورت رخ دادن زلزله در این بخش ها خسارت نبینیم.

استاندار کرمان گفت: تجربه هجدک نشان داد که با وجود ساختمان‌سازی مقاوم، تلفات جانی در زلزله نمی‌دهیم و این اقدام باید به استان تعمیم یابد و با استفاده از سهیمه‌های اعتبارات مقاوم‌سازی می توان بخشی از کار را پیش برد.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی سرجمع بافت فرسوده استان کرمان باید با برنامه‌ریزی دقیق ظرف مدت مشخص اعلام شود ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه ۱۰ هزار واحد از جمله پنج هزار واحد برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و پنجهزار واحد در مناطق محروم اجرا می شود.

مانوری برای آشنایی با مناطق مختلف کرمان برگزار شود

فدائی با اشاره به مانور مشترک استان کرمان و یزد در منطقه بیاض تصریح کرد: کسانی در مانور شرکت می کنند باید با جغرافیای منطقه آشنا شوند که در صورت حادثه بتوانند مفید واقع شوند.

استاندار کرمان ادامه داد: مانورها دارای بخش غیرواقعی و واقعی هستند که باید از اطلاعات و تجربه کسب شده در مانورها برای حوادث واقعی بهره‌برداری کرد.

وی گفت: می‌توان مانورهایی به اختصار بیشتر و هدف آشنایی با منطقه تعریف کرد و جنبه تمرینی را از برخی مانورها حذف کرد که می تواند در سطح خود مفید واقع شود.

لایروبی رودخانه های کرمان پیگیری شود

فدائی با اشاره به پیگیری جبران خسارت به پل کالیشور و جاده شهداد نهبندان به صورت ویژه گفت: سیل فروردین‌ماه امسال در استان کرمان به خوبی مدیریت شد.

وی تاکید کرد: لایروبی رودخانه ها با استفاده از تجهیزات دستگاه‌های اجرایی موجب کاهش خسارت‌ها و نداشتن تلفات جانی در استان شد و برای اصلاح رود شور برنامه وجود دارد که باید دنبال شود.

مجوز بالگرد در حوادث آتش‌سوزی کرمان دریافت شود

استاندار کرمان با اشاره با بیان اینکه آتش سوزی در ارتفاعات رخ می دهد و مقدار زیادی از بوته‌ها از بین می رود گفت: بالگردی برای اعزام نیرو به این مناطق باید تامین شود که مجوزی در این زمینه از جمعیت هلال احمر و هوانیروز نتوانستیم دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: باید در حوادث آتش سوزی مراتع در داخل استان کرمان تصمیم گیری کرد که زمان را هدر ندهیم.

فدائی افزود: اگر امکان استفاده از بالگرد آبپاش نیست، ارتش و جمعیت هلال احمر باید دریافت مجوز برای انتقال نیرو کمک کنند مسئولان این حوزه پیگیری کنند که در حوادث تلفات کمتری داشته باشیم.

۶ هزار هکتار جنگل کاری کرمان تا پایان امسال تحویل می شود

وی بیان کرد: ۲ هزار هکتار مرتع کاری در شرق و ۴ هزار هکتار در جنوب از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست باید تا پایان امسال تحویل داده شود که می تواند به وضعیت حوادث طبیعی استان و رفع مشکل ریزگردها و گرد و غبار کمک کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه برنامه ها بر اساس دستورالعمل جدید ستاد مدیریت بحران کشور دنبال می شود گفت: این دستورالعمل تغییراتی از جمله سپردن مسئولیت ستاد از معاون عمرانی به استاندار داشت و در این زمینه استاندار اختیاراتی به معاونت عمرانی تفویض کرده که روال کار مثل گذشته پیش رود.

وی افزود: معاونت عمرانی در زمان پیش از بحران اسناد و اقداماتی که در استان باید انجام شود را به دستگاه ها ارسال کند و اجرای آن پیگیری شود.

مانور مشترک استان ها دستاورد ستاد مدیریت بحران کشور

معاون امور عمرانی استاندار کرمان هم گفت: برگزاری مانور با توجه به مرز مشترک استان ها در منطقه جنوب و شرق کشور دستاورد ستاد مدیریت بحران کشور است.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و معاونت امور عمرانی استانداری یزد با ورود به مانور منطقه بیاض کرمان، بر شناسایی ضعف‌های خود تاکید کردند.

وی افزود: گسل در منطقه بیاض استان کرمان وجود دارد و برگزاری مانور در این منطقه به‌منظور آمادگی دستگاه ها و شناسایی ضعف‌ها و احیای آن انجام شده است.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا