راهنمای سفر سه روزه به باکو


آذربایجان از جمله دیگر کشورهای همسایه ایران است که به جهت کوتاهی مسافت و همچنین تدابیر خاصی که دولت این کشور برای تسهیل روند دریافت ویزا برای ایرانیان اندیشیده، توسط هموطنانمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کشور در همسایگی شمال غربی کشورمان واقع شده و با ایران اشتراکاتی در دریای خزر دارد. باکو پایتخت این کشور و شرقی ترین پایتخت در قاره...

راهنمای سفر سه روزه به باکو

آذربایجان از جمله دیگر کشورهای همسایه ایران است که به جهت کوتاهی مسافت و همچنین تدابیر خاصی که دولت این کشور برای تسهیل روند دریافت ویزا برای ایرانیان اندیشیده، توسط هموطنانمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کشور در همسایگی شمال غربی کشورمان واقع شده و با ایران اشتراکاتی در دریای خزر دارد. باکو پایتخت این کشور و شرقی ترین پایتخت در قاره اروپا است که در ساحل غربی دریای خزر واقع شده است. این شهر ساحلی پر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مدرن است که می‌توانند یک سفر خارجی را برای گردشگران لذت بخش تر کنند.

سفر به پایتخت آذربایجان هم از طریق خریداری تور باکو امکان پذیر است و هم به صورت فردی با خرید بلیط هواپیما از مجموعه های فروش بلیط هواپیما قابل برنامه ریزی می‌باشد. البته دسترسی به این شهر از دریای خزر نیز امکان پذیر است و حتی گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط ارزان قطار یا اتوبوس راه های زمینی را نیز امتحان کنند. نکته مهم در این خصوص این است مسافرت به باکو چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی نیازمند تدوین برنامه مشخص و دقیقی است که به گردشگر اجازه بدهد تا از تمام دقایق خود در سفر بیشترین بهره را ببرد.
برای یک سفر سه روزه به باکو بهتر است قبل از خرید بلیط سفر اماکن دیدنی و مراکز خرید این شهر ساحلی را بررسی کنید و هدف خود از انجام سفر را مشخص نمایید. اگر تمایل دارید بیشتر وقت خود را به خرید اختصاص دهید برنامه خود را بر اساس بازدید از مجتمع های تجاری بچینید و اگر می‌خواهید سفری همه جانبه را تجربه کنید ” راهنمای سفر سه روزه به باکو ” را در قاصدک 24 بخوانید.

روز اول

سعی کنید با رزرو هتل در مرکز شهر، امکان دسترسی به تمامی نقاط را در کوتاهترین زمان ممکن برای خود فراهم سازید. از وسایل حمل و نقل عمومی بهره بگیرید و صبحانه را در نخستین ساعات روز صرف کنید. با این کار می‌توانید ساعت ۹ صبح به پارک داگوستا بروید و اولین تجربه بازدید خود از باکو را به بهترین شکل ممکن رقم بزنید. این پارک در بلندترین نقطه از پایتخت آذربایجان بنا شده است و چشم اندازهای فوق العاده ای را از باکو در برابر دیدگان گردشگران به نمایش در می‌آورد. برای بازدید از داگوستا عجله نکنید و چیزی در حدود یک ساعت و نیم را به گردش در آن اختصاص دهید.
تنها ۴ دقیقه پیاده روی کنید و سری به برج های شعله باکو بزنید. جالب است بدانید این برج ها بلندترین آسمان خراش های ساخته شده در پایتخت آذربایجان هستند و در شب نمایی بس دیدنی تر از روز دارند با این حال بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و از نزدیکی مسافت برای بازدید از آنها نیز استفاده کنید. پیاده روی خود را تا ۷ دقیقه دیگر ادامه داده و به خیابان شهدا بروید. این خیابان یادبودی از قتل عام مردم آذربایجان توسط حکام شوروی در دهه ۹۰ میلادی است که نمادی از استقلال این کشور نیز به شمار می‌رود.

راهنمای سفر سه روزه به باکو

برای ناهار به رستوران زالکا در ۱٫۵ کیلومتری پارک داگوستا بروید و خود را به صرف یک وعده غذای اروپایی مهمان کنید. فراموش نکنید این رستوران در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است اما در سایر روزهای هفته می‌توانید به صورت شبانه روزی به آن مراجعه کنید.

عصر را به مرکز حیدر علی اف بروید و از معماری مدرن و خاص این مجموعه لذت ببرید. در این موزه می‌توانید از کلکسیون های مختلف فرش، خودرو، عروسک و… بازدید کنید و مروری بر زندگی حیدر علی اف، رهبر و نخستین رئیس جمهور آذربایجان داشته باشید. بهتر است برای بازدید از این موزه حدود دو ساعت زمان اختصاص دهید و از ورودی ۱۱۵ هزار تومانی پرداختی خود بیشترین بهره را ببرید.

راهنمای سفر سه روزه به باکو

شب به بلوار باکو بروید و از تماشای دریای خزر لذت ببرید. این بلوار یکی از بهترین فضاهای باکو برای پیاده روی و گردش شبانه است که چشم اندازی از برج های شعله را نیز به گردشگران نمایش می‌دهد. این فضا ۲۴ ساعته به صورت رایگان در دسترس گردشگران است لذا می‌توانید تا پاسی از شب را در بلوار باکو سپری کنید و شام را نیز در کافی شاپ ها و رستوران های واقع در این بلوار صرف کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به شهرک ونیز کوچک که در این بلوار قرار دارد قایق سواری شبانه را نیز در باکو تجربه کنید.

روز دوم

پس از صرف صبحانه به کاخ شیروان شاهان در خیابان زامکوفسکایا بروید و با پرداخت ۷۵ هزار تومان ورودی از این کاخ لوکس و دیدنی بازدید کنید. این کاخ یکی از قدیمی ترین اماکن گردشگری باکو است که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. شیروان شاهان در سال ۲۰۰۰ میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد تا این نماد هر چه بهتر و بیشتر به جهانیان شناسانده شود. امکان بازدید از این کاخ هفت روز هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برای عموم مهیا است و بازدید کنندگان برای گشت و گذاری مناسب در آن به چیزی در حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارند.

راهنمای سفر سه روزه به باکو

پس از یک دقیقه پیاده روی از کاخ شیروان شاهان به موزه کتاب های کوچک یا مینیاتوری می‌رسید. این موزه تنها موزه کتاب های کوچک شده در دنیا است که همه روزه به جز سه ‌شنبه‌ ها و پنج ‌شنبه‌ ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای گردشگران می‌باشد. پس از بازدید از موزه می‌توانید با سه دقیقه پیاده روی به دیوارهای شهر برسید که در مرز بین باکوی جدید و قدیم بنا شده و سنت و مدرنیته را از هم جدا کرده اند.
ناهار را در یکی از رستوران های محلی صرف کنید یا به رستوران لوکس زافرانو در ضلع جنوبی پارک فیل ‌هارمونی بروید. در زافرانو می‌توانید از منظره پانورامای شهر لذت ببرید و یکی از غذاهای ایتالیایی، اروپایی یا مدیترانه ‌ای مورد علاقه خود را سفارش دهید.
پس از کمی استراحت در هتل، به خیابان نظامی بروید. این خیابان یکی از عریض ترین خیابان های باکو است که منحصراً برای پیاده روی و بازارگردی سنگ فرش شده است و پر از کافه ها کوچک با خوراکی های خوشمزه است. نظامی در ظاهر شباهت بسیاری به خیابان استقلال در استانبول دارد و مملو از فروشگاه ها و رستوران های متنوع است.
در نهایت خرید از مجتمع تجاری پارک بلوار را در انتهای روز دوم فراموش نکنید و سری به این مرکز خرید در خیابان نفتچیلار بزنید. این ساختمان مرکز خریدی شکیل و مدرن است که می‌توانید در آن انواع پوشاک، کیف و کفش، جواهرات و… را پیدا کنید و از سینما و فود کورت آن استفاده نمایید.

روز سوم

در ادامه سفر سه روزه به باکو، اگر بلیط هواپیما بازگشت خود را برای ۴ روز بعد خریداری کرده اید حتماً برای روز سوم بازدید از قلعه دختر را فراموش نکنید و یک ساعت و نیم از زمان خود را به این بنای تاریخی اختصاص دهید. این قلعه که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد در ابتدا آتشکده زرتشتیان بوده و حال یکی از نمادهای شهر باکو به شمار می‌‌رود. ورودی این قلعه ۷۵ هزار تومان است و دارای امکانات متنوعی همچون موزه، راهنما و سکوهای تماشا است. جالب است بدانید این قلعه نیز در سال ۲۰۰۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

راهنمای سفر سه روزه به باکو

در ادامه سری به تئاتر روباز سبز بزنید و از نمایش های مهیج آن لذت ببرید. این تئاتر در اواسط قرن نوزدهم به منظور برگزاری جشن‌ها و مراسمات کشوری در باکو ساخته شد و فعالیت آن پس از دوره ای توقف در سال ۲۰۰۵ برای اجرای نمایش های روباز از سر گرفته شد.

در نهایت با خرید یک بلیط اتوبوس سری به شبه جزیره آب شوران بزنید و کمی از زمان سفر خود را به بازدید از جاذبه های طبیعی اختصاص دهید. آب شوران که در امتداد شرقی رشته کوه قفقاز قرار گرفته است به سبب باغ ‌های انگور و انجیر خود شهرت فراوانی دارد. ناهار را در این جزیره زیبا صرف کنید و برای گشت عصرانه در پارک ملی دریا کنار آماده شوید. پس از گردش در این پارک می‌توانید خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه در جوار دریای خزر مهمان کنید و برای خرید به گنجیلک مال بروید.

مرکز خرید شیک و بزرگ گنجیلک مال مجموعه ای از غرفه های متعدد با برند های معروف و شناخته شده است که از امکانات متعددی همچون سینما، سالن بولینگ، شهر بازی، رستوران و کافه نیز برخوردار است. پس از سه ساعت گشت و گذار در این مجتمع بهتر است شب را زودتر به هتل برگردید و برای پرواز برگشت خود آماده شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری