رشد 330 درصدی تولید علم در دانشگاه لرستان


رشد 330 درصدی تولید علم در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: این دانشگاه در بخش دانش‌بنیان و فرهنگی رتبه هفت، در مورد کمیت مقالات علمی و پژوهشی و تولید علم رتبه 30 و در بعد کیفیت رتبه 45 را دارد و با احتساب این رتبه‌ها حائز رتبه 41 در بین دانشگاه‌های کشور است.

خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت کادر علمی دانشگاه و نُرم استاندارد آن اظهار کرد: در حال حاضر نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه لرستان ۱۸ به یک بوده و این در حالی است که در بیشتر دانشگاه‌های کشور این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ به یک گزارش شده و تلاشمان برای بهبود این رقم است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون شاهد رشد ۳۳۰ درصدی تولید علم در دانشگاه لرستان بوده‌ایم، بیان کرد: قطعاً این مهم در ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه طی چند سال آینده تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: در سال ۹۳، ۲۵۲ نفر هیأت علمی داشتیم و این در حالی است که امروز دارای ۳۱۸ عضو هیئت‌علمی هستیم که از این تعداد ۲۰ نفر استاد تمام، ۲۱ نفر مربی و مابقی استادیار هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان جایگاه خوبی در میان دانشگاه‌های کشور دارد، اضافه کرد: دانشگاه در رتبه‌بندی ISC (جایگاه استنادی علوم جهان اسلام) به‌طور میانگین رتبه ۴۱ را دارد.

عزیزی با بیان اینکه در دانشگاه لرستان مرکز نوآوری ایجاد کردیم که دانشجویان می‌توانند ایده‌پردازی داشته باشند، گفت: البته با سیاست‌هایی که دولت تدبیر و امید لحاظ کرده، حمایت‌های خوبی از ایده پردازی دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه لرستان درباره ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: تمامی دانشجویان دختر روزانه و شبانه را در خوابگاه‌های دولتی اسکان داده‌ایم اما متأسفانه برای اسکان دانشجویان پسر در خوابگاه‌ها با مشکل فضای خوابگاهی مواجه‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته برای حل این مهم تسهیلات بانکی برای احداث خوابگاه پسرانه دریافت کرده‌ایم تا با احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های خوابگاهی بخشی از دانشجویان پسر مرتفع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا