گزارش ایسنا از آخرین وضعیت راهپیمایان اربعین حسینی از کرمان


گزارش ایسنا از آخرین وضعیت راهپیمایان اربعین حسینی از کرمان

جانشین مدیر کل حج و زیارت استان کرمان در باره آخرین آمار ثبت‌نامی مشتاقین راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: تا این لحظه 117 هزار و 700 نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

"محمدعلی مجد" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت سفر راهپیمایان اربعین حسینی از استان کرمان گفت: برای استان کرمان یک پرواز به نجف اشرف در نظر گرفته شده بود که در روز جمعه ۱۹ مهرماه این پرواز با ۲۷۴ مسافر به مقصد نجف پرواز کرده و در ۲۶ مهرماه بازگشت مسافران این اعزام را خواهیم داشت ضمن آنکه عده‌ای دیگر از متقاضیان پروازی استان کرمان به نجف نیز از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه به صورت مجزاء به نجف سفر خواهند رفت و دوشنبه هفته آینده 29 مهرماه به کرمان باز خواهند گشت شایان ذکر است که فقط پرواز روز ۱۹ مهرماه مربوط حج و زیارت بوده است.

جانشین مدیر کل حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: مرزی که مردم استان کرمان از آن می‌توانستند عبور کنند شلمچه بوده ضمن آنکه کرمانی‌های می‌توانستند از مرزهای دیگر نیز به سکت کربلای معلی عبور کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

"مجید ارجونی" سرپرست اداره کل راه آهن کرمان نیز به ایسنا در خصوص اعزام زائران اربعین حسینی از طریق قطار می‌گوید: سه قطار در تاریخ‌های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ مهرماه از استان کرمان به خرمشهر اعزام شدند و در راستای ارایه خدمت رسانی به زائران، مسافران این قطار مسیر خرمشهر به شلمچه را به وسیله قطار اتوبوسی و به‌صورت رایگان سفر می‌کنند.

وی ظرفیت هر قطار را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: مسافران این قطار از مسلمانان پاکستانی و استان های سیستان و بلوچستان و استان کرمان بودند که قطار اولی ۲۸۰ نفر، قطار دومی ۱۴۰ و قطار سومی ۲۷۰ مسافر کرمانی داشته است و مابقی مسافران زاهدانی و پاکستانی بوده‌اند.

"مهدی صیفوری" معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز درباره وضعیت حمل و نقل جاده ای به سمت مرزهای کشور برای اربعین حسینی به ایسنا گفت: ۳۷ هزار و ۶۴۲ مسافر اربعین حسینی از استان کرمان تا عصر روز گذشته از طریق یک هزار و ۷۳ دستگاه اتوبوس به سمت مرزهای کشور جابجا شده اند.

وی با بیان این مطلب که این آمار فقط مربوط به تعداد اتوبوس‌های از سمت کرمان به مرزهای کشور است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد مسافران امسال نسبت به سال ‌های قبل چند برابر شده اما ما از نظر حمل و نقل هیچ مشکلی نداریم و هر تعداد متقاضی نیز داشته باشیم، جابجایی مسافران در این مسیرها صورت خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوس های استان کرمان تاکنون دچار حادثه ای شده اند؟ عنوان کرد: خوشبختانه هیچ یک از سانحه‌های که برای زائرین اربعین حسینی در این مدت رخ داده است متعلق به استان کرمان نبوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا