برداشت گردو از باغات سروآباد آغاز شد


برداشت گردو از باغات سروآباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، گفت: برداشت گردو از سطح 2 هزار و 500 هکتار از باغات شهرستان سروآباد آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود بیش از 6 هزار تُن گردو برداشت و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش ایسنا، محمدرحیمی در این باره اظهار کرد: کار برداشت گردو هرسال از اواسط مهر آغاز و تا پایان آبان نیز ادامه دارد.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی شهرستان باغ گردو است که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۴۰۰ هکتار نیز باغات غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، بیان کرد: متوسط عملکرد برداشت گردو در هر هکتار سه تُن است و پیش‌بینی می‌شود، امسال ۶ هزار و ۳۰۰ تُن گردو از باغات این شهرستان به ارزش ۳۱ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رحیمی با اشاره به اینکه سروآباد در تولید گردو رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: تولید چهار هزار و ۹۹۲ کیلوگرم گردو در هر هکتار باغ نیز توسط تولیدکنندگان به ثبت رسیده است.

وی گفت: در شهرستان سروآباد چهار هزار و ۱۰۰ خانوار در امر تولید، نگهداری و برداشت گردو فعالیت دارند و از این راه ارتزاق و امرار معاش می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد، خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن درختان گردو، اصلاح و نوسازی باغات قدیمی این شهرستان در دستور کار قرارگرفته و تاکنون ۷۰ هکتار از باغات سرشاخه کاری و به ارقام جدید پیوند زده‌شده‌اند.

رحیمی یادآور شد: در این راستا کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای کشاورزان و باغداران توسط مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد و امیدواریم با سرشاخه کاری و پیوند درختان قدیمی به متوسط عملکرد برداشت محصول به میانگین کشوری در سال‌های آینده برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان