سرود هزار نفری بچه‌های مسجد در کربلا و نجف اجرا می‌شود


سرود هزار نفری بچه‌های مسجد در کربلا و نجف اجرا می‌شود

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: سرود یک هزار نفری بچه‌های مسجد با حضور جوانان و نوجوانان عضو به مناسبت اربعین حسینی در نجف و کربلا اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با اشاره به فعالیت حدود ۲۵ هزار کانون مسجد در استان‌های سراسر کشور، افزود: بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان کشور در این کانون‌ها عضویت دارند.

وی تاکید کرد: همایش بزرگ اربعین به عنوان بزرگترین پدیده قرن مورد توجه همه دنیا قرار گرفته است.

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور،پیاده‌روی اربعین را بهترین ظرفیت برای تقویت ایمان دینی عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته عموم افرادی که در این سفر شرکت می‌کنند دچار تحول روحی و فکری شده و در تعمیق باورهای دینی آنها موثر بوده است.

حجت الاسلام ارزانی اضافه کرد: با توجه به ارادتی که ملت ایران به اهل بیت(ع) بویژه ساحت مقدس امام حسین(ع) دارند باید تلاش شود از این فرصت‌ها برای آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تقویت ایمان دینی استفاده کینم.
وی بابیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر اساس کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، یادآور شد: مسجد اربعین و کانون خادمین اربعین امروز در مرز مهران افتتاح شده و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی همچنین از تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بر اساس سند راهبردی در هشت استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.
۷۱۷۱/۶۰۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا