اسکان و پذیرایی از500 زائر اربعین حسینی در موکب نور الحسین(ع)


اسکان و پذیرایی از500 زائر اربعین حسینی در موکب نور الحسین(ع)

قاسمی با اشاره به خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی در موکب نورالحسین(ع) گفت: این موکب روزانه به 500 زائر اربعین حسینی اسکان و خدمات فرهنگی ارایه می دهد.

«حجت الله قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های موکب کانون مسجد نورالحسین(ع) استان کرمانشاه برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: مسجدنور الحسین(ع) استان کرمانشاه از سال ۱۳۶۰ تأسیس شده است و مهم ترین فعالیت‌های این مسجد در محورهای فرهنگی، آموزشی، خیریه و مذهبی بوده است، علاوه برآن همه ساله در پیاده روی اربعین حسینی این مسجد به همت کانون فرهنگی هنری نور الحسین(ع) با برپایی موکب به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه خدمات اسکان و پذیرایی، اطعام و فرهنگی ارایه می دهد.

مدیر موکب نور الحسین(ع) استان کرمانشاه افزود: امسال این کانون در زمینه های پذیرایی و اسکان از رائران اربعین حسینی در مسجد شهید زارعی موکب برپا کرده است و روزانه به ۵۰۰ زائر خدمات اسکان و پذیرایی و اطعام ارایه می دهد.

وی اظهار کرد: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد پیوند قرآن و عترت، محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات سخنرانی با هدف تبیین حماسه عاشورا در این موکب مورد توجه قرار می گیرد. همچنین قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا و زیارت اربعین، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی، استقرار مبلغین ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های این موکب برای زائران اربعین حسینی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری نور الحسین مسجد نور الحسین(ع) استان کرمانشاه به فعالیت های این کانون برای نوجوانان و نوجوان اشاره کرد و افزود: مسجد نورالحسین(ع) دارای بخش هایی همچون مهدکودک و پیش دبستانی، 12 کلاس آموزشی، سالن اجتماعات، مجموعه اداری، کتابخانه و مجموعه ورزشی است و در این زمینه ها در طول سال به مخاطبان خدمات ارایه می دهد، ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس نیز این مسجد پایگاه بزرگی برای اعزام رزمندگان بوده است و نقش اثرگذاری در آن دوران ایفا کرده است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...