ردپای سیگار از پارک‌ها و سواحل کالیفرنیا پاک می‌شود


ردپای سیگار از پارک‌ها و سواحل کالیفرنیا پاک می‌شود

قانون منع استعمال دخانیات در کالیفرنیا، رد پای سیگار را از پارک‌ها و سواحل پاک می‌کند.

ردپای سیگار از پارک‌ها و سواحل کالیفرنیا پاک می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، استعمال سیگار در پارک‌های ایالتی و سواحل کالیفرنیا از سال آینده و بر اساس قانون منعقد شده از طرف دولت گاوین نیوزوم، ممنوع می‌شود.

نیوزوم، فرمانده دموکرات کالیفرنیا، اعلام کرده است که این لایحه به تصویب رسیده است. بر اساس این قانون رها کردن ته سیگار و خاکستر حاصل از آن در پارک‌ها و سواحل ممنوع است و سیگار‌های سنتی و سیگار‌های الکتریکی هر دو شامل این قانون می‌شوند که نقض آن با جریمه نقدی حداکثر ۲۵ دلاری همراه خواهد بود.

در کالیفرنیا تا پیش از این، استعمال سیگار در مراکز مراقبت از کودکان، ساختمان‌های دولتی و فضا‌های مربوط به حمل و نقل عمومی ممنوع بوده است، اما انجام این کار هنوز هم در پارکینگ ها، سواحل و پارک‌ها مجاز است و از سال آینده شهر‌ها و شهرستان‌های این ایالت می‌توانند قوانین مربوط به سیگار کشیدن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: آبمیوه‌های طبیعی هم مانند نوشابه‌ها مضرند!

استیو گلازر، سناتور ایالتی دموکرات، سال‌ها چنین ممنوعیتی را پیگیری می‌کرد و قانونگذاران بار‌ها آن را تصویب کردند، اما جری براون فرماندار سابق کالیفرنیا این طرح را چندین بار وتو کرد. گلازر معتقد است که چنین قوانینی می‌تواند از بهداشت عمومی حفاظت و از آلودگی‌ها جلوگیری کند.

پیش بینی می‌شود که برای اجرای این قانون در پارک‌های دولتی بیش از پنج هزار علامت هشدار به مردم برای رعایت این ممنوعیت و مقررات مختلف ایالتی فراهم شود که نزدیک به دومیلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

این قانون توسط بسیاری از گروه‌های پزشکی و زیست محیطی حمایت می‌شود، اما بسیاری از جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری علیه این اقدام رای دادند.

کالیفرنیا تقریبا ۲۸۰ پارک ایالتی و ۵۴۷ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام/

تصویب قانون منع استعمال سیگار در پارک‌ها و سواحل کالیفرنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس