برخی دانش آموزان دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت هستند/ باید به ریشه‌های مذهبی و ملی‌مان رجوع کنیم


برخی دانش آموزان دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت هستند/ باید به ریشه‌های مذهبی و ملی‌مان رجوع کنیم

داوودی، گفت: نسل جدید نگاهشان به مهاجرت است ،برخی از دانش آموزان هنوز دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت هستند.

برخی دانش آموزان دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت هستند/ باید به ریشه‌های مذهبی و ملی‌مان رجوع کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین داوودی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از «یند پایش سلامت روان دانشجویان دانشگاه ها‌ی علوم پزشکی کشور» در وزارت بهداشت اظهار کرد: توجه به سلامت روان به ویژه در محیط‌های آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به سلامت روان و آرامش خاطر دانشجویان باید قبل از پایش سلامت روان باشد.

داوودی، کنکور را یکی از علل استرس و اضطراب در دانش آموزان و دانشجویان جدید دانشگاه‌ها دانست و گفت: زمانی سلامت روان غربالگری می‌شود که دانشجویان با استرس و اضطراب کنکور دست و پنجه نرم کرده و وارد دانشگاه شده‌اند.

او ادامه داد: شرایط محیطی و تحصیلی را برای دانشجویان باید به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دانشجویان احساس آرامش کنند، دانشجویان باید علاوه بر دانش دارای عزت نفس، سلامت روان و قوه تفکر بالا باشند.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند در خانواده‌های متفاوتی تربیت شده و هر کدام دیدگاه متفاوتی دارند، اما باید به این دانشجویان با نگاه یکسان نظاره کنیم. دانشجو را باید متفکر و با عزت نفس پرورش دهیم تا مردم را دوست داشته باشند.

اوافزود: نسل جدید به برخی عقاید توجه ندارند و نگاهشان به مهاجرت است نباید دانش آموز ما هنوز دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت باشد، دانشجو نباید احساس کند در دانشگاه محیط گفتمان وجود ندارد، ما باید پیش از مراجعه دانشجویان برای مشاوره به سراغ آن‌ها برویم و پیش از ایجاد مسئله باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، در این صورت است که مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: رونمایی از سند پایش سلامت روان دانشجویان/ شناسایی ١٣ اختلال روانی در بدو ورود دانشجو به دانشگاه

داوودی بیان کرد: جوانان برای آنکه قد بکشند و رشد کنند باید ریشه داشته باشند باید به ریشه‌های ملی و مذهبی‌مان برجوع کنیم و امیدوارم محیط‌های دانشجویی از لحاظ شرایط روحی و روانی با توجه به شرایط قشر‌های مختلف در نظر گرفته شوند.

او افزود: همه ما بابد در راستای ایجاد محیط سالم برای دانشجویان تلاش کنیم، امیدوارم در مجموعه وزارت بهداشت بتوانیم در حوزه سلامت روان جامعه به ویژه محیط‌های دانشگاهی به معاونت فرهنگی وزارت بهداشت توجه کنیم.

انتهای پیام/

نگاه نسل جدید به مهاجرت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی