امدادرسانی هلال‌احمر گیلان در هفت شهر به دلیل بارندگی


امدادرسانی هلال‌احمر گیلان در هفت شهر به دلیل بارندگی

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در پی بارندگی های شدید، امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت از شب گذشته در هفت شهر، آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

مهدی ولی پور ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز گذشته بر اساس هشدارهای هواشناسی، ۱۷ پایگاه جمعیت هلال احمر گیلان و ۱۶ شعبه این جمعیت در سطح استان آماده باش بودند که با توجه به بارندگی های شدید از شب گذشته برای انجام ماموریت وارد عمل شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان گیلان در هفت شهر و ۳۶ روستا بر اثر بارندگی های شدید از شب گذشته تاکنون خاطر نشان کرد: امدادرسانی از شب گذشته در تالش آغاز شد و در شهرهای صومعه سرا، رودسر، املش و شلمان لنگرود ادامه یافت که در زمان حاضر در رودسر و صومعه سراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عمده امدادرسانی ها را در موضوع آبگرفتگی منازل و معابر عنوان و اظهار کرد: امدادرسانی به ساکنان ۴۰ واحد مسکونی و انتقال آنها به مکان امن از جمله اقدامات این جمعیت است که در مجموع به حدود یکصد و ۵۰ نفر امدادرسانی شد.

وی درباره گرفتار شدن دو موتورسوار در ساعت چهار بامداد امروز در گوراب زرمیخ صومعه سرا به دلیل سیلاب تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان یک نفر را زنده پیدا کردند اما، جسد یک نفر دیگر ساعتی پیش پیدا شد.

وی با بیان این که ۱۵ تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان گیلان در این امدادرسانی ها حضور داشتند، اظهار کرد: ۸۰ امدادگر، همکار و ... در این امدادرسانی ها مشارکت کردند که در این رابطه سه فروند قایق و ۱۴ خودروی امدادی به کار گرفته شد ضمن این که ۸۰ خودروی امدادی و ۱۰ فروند قایق امدادی آماده باش بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از مردم خواست تا هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز