دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه دانشگاه کردستان اسکان یافتند


دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه دانشگاه کردستان اسکان یافتند

سنندج - ایرنا - تمام دانشجویان روزانه مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه کردستان در سال تحصیلی جدید در 19 خوابگاه دولتی وابسته به این دانشگاه اسکان یافتند.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اسکان ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر و ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر در این خوابگاه‌ها، ظرفیت این اماکن در سال جاری تحصیلی تکمیل شده است.

عثمان عزیزی به پذیرش ۱۲۰ دانشجوی خارجی در خوابگاه مختص دانشجویان خارجی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: تمام دانشجویان غیرایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های استان در این خوابگاه استقرار دارند و با توجه به اینکه کار ثبت نام این دانشجویان همچنان ادامه دارد، پیش بینی می شود این تعداد افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: ۲ خوابگاه دیگر در دانشگاه کردستان در دست ساخت است که خوابگاه دختران ۷۰ و پسران ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا اوایل سال آینده آماده بهره برداری شود.

عزیزی با اشاره به برنامه هایی که برای دانشجویان شبانه این دانشگاه دارند، یادآور شد: ۲ خوابگاه غیر دولتی برای این دانشجویان در نظر گرفته شده تا در آنها اسکان داده شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با بیان اینکه در پنج خوابگاه استیجاری تحت مدیریت این دانشگاه هم دانشجویان مستقر شده‌اند، گفت: ۱۰ خوابگاه غیردولتی در استان وجود دارد که برای هشت واحد آن مجوز صادر شده و ۲ خوابگاه دیگر در صورت رفع کمبودها و نواقص به این تعداد اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد هفت خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه پسرانه است و حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد؛ درباره شهریه خوابگاه‌های غیردولتی اظهار داشت: بسته به درجه بندی اتاق ها این شهریه از پنج میلیون و ۵۰۰ تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال متغیر است.

عزیزی تاکید کرد: ظرفیت پذیری رشته های بدون آزمون امسال این دانشگاه ۹۵۹ نفر در دوره کارشناسی بود که بیشتر دانشجویانی که متقاضی خوابگاه بودند، اسکان داده شدند.

دانشگاه کردستان بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۳۰ رشته دکترا، ۱۰۴ رشته کارشناسی ارشد و ۵۲ رشته کارشناسی مشغول به تحصیل دارد، این دانشگاه همچنین دارای ۳۸۵ عضو هیات علمی است.

۹۹۳۷/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری