30 دانش‎آموز تحت حمایت بنیاد کودک بروجرد در انتظار همیار


30 دانش‎آموز تحت حمایت بنیاد کودک بروجرد در انتظار همیار

بروجرد - ایرنا - رئیس بنیاد کودک بروجرد گفت: همیاران کودک به صورت ماهانه کمک های نقدی را به حساب کودکان نیازمند واریز می کنند و اکنون تعداد 30 کودک این بنیاد در بروجرد، بدون همیار هستند.

حمیدرضا چوبکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همیاران کودک که افراد نیکوکاری با هدف حمایت از دانش آموزان تحت پوشش بنیاد کودک هستند هر ماه حداقل ۵۰۰ هزار ریال و در صورت توان می توانند مبلغی بیشتر از این میزان را به حساب کودک تحت حمایت خود واریز کنند.

وی گفت: تعداد ۳۰ دانش آموزی که در انتظار همیار هستند، شامل دختر و پسر و در مقاطع تحصیلی مختلفی قرار دارند که در صورت اعلام آمادگی خیرانی در سراسر کشور از سوی فردی که به عنوان همیار آن کودک متقاضی می شود، کمک هزینه هایی برای تحصیل آنها ماهیانه پرداخت می شود.

رئیس بنیاد کودک بروجرد با بیان اینکه هدف این بنیاد حمایت از کودکان مستعد و نیازمند است، یادآور شد: هم اکنون، تعداد ۴۶۵ دانش آموز از حمایت های تحصیلی و معیشتی بنیاد کودک بهره مندند که دارای معدل بالای ۱۸ هستند.

چوبکار با تاکید بر همکاری مدیران مدارس و فرهنگیان در معرفی دانش آموزان با استعداد و بی بضاعت به بنیاد کودک اضافه کرد: آموزش و پروش همکاری خوبی در این زمینه داشته است ولی از آنجایی که مدیران مدارس و فرهنگیان نیز ارتباط نزدیک تری با مدارس دارند می توانند کودکان با استعداد که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند را معرفی کنند تا شناسایی دقیقی از این دانش آموزان صورت گیرد.

وی ادامه داد: دانشآموزانی که شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بنیاد کودک را دارند توسط این موسسه خیریه بورسیه تحصیلی می شوند و کمک هزینه های مختلفی اعم از معیشتی، پزشکی، پوشاک و لوازم خانگی به آنها تعلق می گیرد.
موسسه خیریه رفاه کودک تحت عنوان بنیاد کودک از سال ۱۳۷۲ در کشور تاسیس شد، ۲۶ شعبه در کشور دارد و در سال ۱۳۸۲ نیز شعبه بروجرد آن افتتاح شده است.
۱۹۲۰/۷۲۷۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج