ایران آماده همکاری علمی با فیلیپین است


ایران آماده همکاری علمی با فیلیپین است

دزفول-ایرنا- مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز ایران با اشاره به توانمندی های علمی و پزشکی کشورمان گفت: مراکز علمی و درمانی ایران آماده همکاری و تعامل با دانشگاه های فیلیپین هستند.

به گزارش ایرنا مسعود چینی‌گرزاده روز یکشنبه در بازدید تعدادی از استادان دانشگاه‌های فیلیپین از مرکز درمانی خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول افزود: یک گروه ۱۴ نفره از استادان به منظور آشنایی با پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف علمی، پزشکی و باستانی با دعوت مرکز خیریه درمانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول برای نخستین بار به ایران سفر کردند.

وی افزود: این استادان که امروز از تهران به دزفول آمده اند، در نخستین برنامه خود از مرکز درمانی خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) دزفول دیدن کردند و در جریان خدمات این مرکز خیریه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه آنان در ادامه سفر ۲ روزه به دزفول از دانشگاه علوم پزشکی، آثار باستانی ، آثار دفاع مقدس و دانشگاه صنعتی جندی شاپور در این شهرستان دیدن خواهند کرد گفت: هدف از این سفر، آشنایی جامعه علمی فیلیپین با پیشرفت ها و فضای داخلی ایران و مقابله با تبلیغات منفی رسانه های خارجی است .

چینی گرزاده اظهار داشت: در جریان این بازدیدها و نشست ها، تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه های دزفول و فیلیپین نیز امضا و همکاری های علمی و درمانی بین این دو کشور برقرار می شود.

مدیر انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز ایران گفت: پارسال نیز در همین راستا ۲ برنامه با حضور استادان روسیه، گرجستان و ارمنستان به دزفول انجام شد که نتایج خوبی در برداشت.

وی در خصوص خدمات انجمن پزشکان بدون مرکز کشورمان در آستانه اربعین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب پزشکان کشور عضو دانشگاه های علوم پزشکی هستند و خدمات پزشکی خود را در قالب برنامه های دانشگاه ها در خصوص اربعین حسینی خواهند داشت.

وی بدون اشاره به تعداد پزشکان عضو این انجمن گفت: جمعیت زیادی از پزشکان و پرستاران کشور خدمات خود را در قالب برنامه های اربعین به زاِیران حسینی ارائه می کنند.

به گزارش ایرنا مرکز رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول نوزدهمین مرکز آنکولوژی کشور و یکی از مجهزترین مراکز رادیوتراپی جنوب غرب کشور است.

این مرکز درمانی در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع در پنج طبقه و زیربنای ۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع با ۴۸۰ میلیارد ریال کمک افراد خیر احداث و تجهیز شده و مردادماه سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است.
در این مرکز خیریه درمانی بیش از چهار هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان( اغلب از شهرهای شمال خوزستان و نیز استان های ایلام و لرستان) تحت پوشش خدمات درمانی رایگان قرار دارند.

۷۲۷۸//۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا