لزوم توجه ویژه به مسایل بهداشتی در زمان بازگشت زائران


لزوم توجه ویژه به مسایل بهداشتی در زمان بازگشت زائران

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با موج بازگشت زائران اربعین حسینی روبه رو هستیم افزود: تمام دستگاه‌های متولی باید مسایل بهداشتی زائران را به صورت ویژه مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در کارگروه سلامت و خانواده در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: تمام دستگاه های مربوطه باید با مشارکت یکدیگر در تامین امکانات و خدمات به ویژه تامین آب آشامیدنی سالم تلاش کنند.

وی افزود: خوزستان نشان افتخار دروازه تشیع بر پیشانی خود دارد و امسال با توجه به حذف روادید عراق، حجم تردد زائران نسبت به گذشته افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

شریعتی ادامه داد: در ایام اربعین پارسال حدود ۸۸۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان به کشور عراق رفتند در حالی که تاکنون ۹۳۰ هزار نفر از مرزهای ما به سمت عراق عزیمت کرده اند؛ در سه روز آخر هفته گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز از مرز شلمچه عبور کردند.

وی افزود: مجموعه دستگاه های خوزستان باید آمادگی لازم را داشته باشند تا بهترین بهترین خدمات را به زائران ارایه دهند.

وی بیان کرد: هم اکنون در شلمچه و خرمشهر ۳۰ هزار دستگاه خودرو زائران اربعین در توقفگاه های خودرویی پارک شده که بیش از ۲.۵ تا سه برابر سال های گذشته است و در چذابه نیز تقریبا وضع به همین منوال است.

اولویت لایروبی و آهک پاشی

شریعتی در ادامه به فرمانداران تاکید کرد که لایروبی و آهک پاشی جوی های روباز را با جدیت دنبال کنند که حمیدیه، کارون، هویزه و هفتکل باید برای بهبود در اولویت قرار گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم بهبود وضعیت آهک پاشی جوی های روباز در شهرستان کارون گفت: اگر در ۲۰ روز آینده شهردار کارون آهک پاشی را بهبود ندهد عزل می شود.

وی از فرمانداران اهواز و کارون خواست تا مشکلات آب و فاضلاب را پیگیری کنند و آبفا نیز به انجام وظایف خود متعهد باشد.

شریعتی ادامه داد: مسئولان متولی برای بهره برداری پنج تصفیه خانه فاضلاب در ۶ ماه نخست سال ۹۹ اهتمام ورزند تا اقدامات لازم برای راه اندازی تصفیه خانه های دیگر آغاز شود.

استاندار خوزستان همچنین بر هرس هرچه سریع تر درختان کونوکارپوس توسط شهرداری اهواز تاکید کرد.

مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.
پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.

جوی های روباز کارون تنها ۱۰.۴۳ درصد آهک پاشی شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون نیز گفت: زیرساخت آب و فاضلاب شهری شهر کوت عبدا... در سال های اخیر دچار عقب ماندگی بود که با وجود پیشرفت نسبی ولی هنوز نگرانی های ما در حوزه سلامت را برطرف نکرده است.

مهران معلم افزود: نخستین مورد التور در سال ۹۳ از کوت عبدا... شروع شد و همچنان نگرانی وجود دارد که در صورت ترمیم نشدن هر چه سریع تر زیر ساخت ها مواردی از بیماری ها بروز کند.

وی در خصوص مشکلات موجود آب و فاضلاب شهر کوت عبدا... گفت: نبود سیستم جمع آوری بهداشتی فاضلاب در بیشتر نقاط شهری به ویژه در برخی از نقاط حساس و پرتراکم مانند بازارچه ها مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: گرفتگی مکرر خطوط جمع آوری فاضلاب، وجود انشعابات غیر مجاز در بیشتر نقاط شبکه لوله کشی آب شهری و لایروبی و آهک پاشی در مناطق شهری از جمله دیگر مشکلات این شهر است.

معلم، در خصوص بیماری های ناشی از آب و فاضلاب این شهر در سال ۹۸ گفت: ۴۲ مورد هپاتیت و ۲۹ مورد اسهال خونی در این شهر گزارش شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون افزود: میزان کیفیت میکروبی آب شهرستان کارون در شهریور امسال، ۸۳.۳۳ و درصد آهک پاشی ۱۰.۴۳ درصد اعلام شده است.

هرس بیش از ۱۲۰ هزار اصله کونوکارپوس در اهواز

علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز گفت: بیش از ۱۲۰ هزار اصله کونوکارپوس در ۲ نوبت در اهواز هرس شده و تنها درختانی که به گلدهی نرسیده اند باقی مانده است.

۳۰۰۴ / ۶۰۳۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی