مکس ورشتپن: چارلز لکلرک غیرمسئولانه رفتار کرد


فرمول یک ایران – گرندپری ژاپن 2019 که به نوعی گرندپری خانگی ردبول – هوندا به شمار میامد، با اتفاق بدی در دور اول این مسابقه همراه بود که مکس ورشتپن نهایتا از مسابقه کنار رفت. دو خودروی فراری که شروع بدی را داشتند در لحظه شروع مسابقه مورد حمله والتری بوتاس و مکس ورشتپن قرار گرفتند که  مکس ورشتپن در حین عبور از چارلز لکلرک، با او برخوردی را دارد و...

فرمول یک ایران – گرندپری ژاپن 2019 که به نوعی گرندپری خانگی ردبول – هوندا به شمار میامد، با اتفاق بدی در دور اول این مسابقه همراه بود که مکس ورشتپن نهایتا از مسابقه کنار رفت.

دو خودروی فراری که شروع بدی را داشتند در لحظه شروع مسابقه مورد حمله والتری بوتاس و مکس ورشتپن قرار گرفتند که مکس ورشتپن در حین عبور از چارلز لکلرک، با او برخوردی را دارد و کنترل خودرویش را از دست می دهد(اسپین) که در نهایت ورشتپن مجبور به کناره گیری از مسابقه می شود:

برای اولین بار ما(ردبولی ها) استارت خوبی را داشتیم من در شعاع خارجی باقی ماندم و احساس کردم که در رده سوم قرار دارم اما ناگهان در پیچ شماره دو، چارلز کامل به سمت خودروی من آمد و به من زد. از دید من هیچ کاری نبود که من می توانستم انجام دهم و تفاوتی را ایجاد کنم. همه ما می دانیم که وقتی شما در پشت خودرویی قرار دارید داون فورس از دست می دهید پس هیچ عذری قابل قبول نیست و او به اندازه کافی تجربه دارد که این موضوع را بداند. نکته عجیب تر آن بود که داوران حتی نخواستند این موضوع را یکبار بررسی کنند. خودروی من کاملا نابود شد و کنارش سوراخ سوراخ شده بود. سپس آنها گفتند که بررسی این برخورد را به بعد از مسابقه موکول می کنند. او باید دقیقا چه کاری را بیشتر انجام دهد تا جریمه به او تعلق بگیرد! من دوست دار یک مسابقه سرسخت هستم ولی این رفتار نشان از یک مسابقه سرسخت نبود بلکه یک رفتار غیرمسئولانه بود. او شروع بدی را داشت و مطمئنا می خواست که جایگاه خودش را جبران کند ولی خب مسابقه طولانی است.(یعنی باید صبر می کرد دور های بعدی این رده از دست رفته خودش رو جبران کنه)

ورشتپن در مورد استارت سباستین فتل نیز اینگونه صحبت نمود:

با دیدن بازپخش هایی از لحظه شروع سباستین می شود گفت که او حرکت کرد و سپس متوقف شد، قانون می گوید که شما نمی توانید حرکت کنید اما به گفته آنها البته موردی ندارد چون او هیچ برتری با این حرکتش بدست نیاورد، من نمی دانم امروز قوانین چرا اینطوری بود.

البته حال که مسابقه به پایان رسیده است چارلز لکلرک جریمه 15 ثانیه ای دریافت کرده است که 5 ثانیه آن بابت برخورد با ورشتپن بوده است و 10 ثانیه آن هم بابت ادامه دادن رانندگی با خودروی آسیب دیده اش، او همینطور 2 نمره منفی نیز در لایسنس خودش دریافت کرد.

فراری نیز 25 هزار یورو جریمه شد.

با این جریمه چارلز لکلرک از رده ششم به رده هفتم رفت و جای او را دنیل ریکاردو( از رنویی که خود تحت بازرسی می باشد به دلیل سیستم ترمزش) گرفت.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)