197 تخته فرش مددجویان کمیته امداد خریداری شد


197 تخته فرش مددجویان کمیته امداد خریداری شد

بیرجند - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: 197 تخته فرش مددجویان کمیته امداد استان در 6 ماه نخست امسال به متراژ 930 مترمربع تولید و با قیمت 666 میلیون تومان فروخته شد. 

سید رضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخشی از این فرش‌ها در شورای قیمت گذاری استان ارزیابی شده است اظهار داشت: شورای قیمت گذاری و ارزیابی فرش دستباف خراسان جنوبی نخستین بار در کشور مرداد امسال با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد.

وی افزود: ۹۰ تخته فرش مددجویی و غیرمددجویی پس از قیمت گذاری به تهران ارسال و فروخته شد که از محل آن مبلغ برآوردی به حساب بافندگان واریز شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۴۱ تخته فرش به متراژ ۳۹۸ مترمربع متعلق به فروشندگان غیرمددجو بوده که به قیمت ۵۲۱ میلیون تومان فروخته شده است.

وی گفت: پول فرش‌های غیرمددجویان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه فرش دستباف به حساب بافندگان واریز شده است.

حسینی افزود: سهم مددجویان از این فرش‌ها ۵۱ تخته بوده که با ۲۰۸ مترمربع به قیمت ۲۱۳ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی عنوان کرد: در صورتی که سازمان صمت و اتحادیه فرش دستباف باز هم فرش‌های بافته شده توسط غیرمددجویان را جمع آوری کنند و تحویل کمیته امداد دهند و آمار فرش‌ها به حدود ۱۵۰ تخته برسد مجدد شورای قیمت‌گذاری برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی حذف واسطه‌ها را یکی از مزیت‌های شورای قیمت گذاری عنوان کرد و گفت: از طریق که این شورا فرش‌های بافته شده بدون واسطه و با قیمت واقعی به فروش می‌رسد.

استان خراسان جنوبی از قطب‌های تولید فرش دستباف در کشور است و دستباف‌های این منطقه بازار صادراتی خیلی خوبی دارد.

پس از تشکیل شورای قیمت گذاری فرش در خراسان جنوبی که نخستین بار در کشور انجام شد، با تاکید و پیگیری استاندار خراسان جنوبی مقرر شد مجموعه شرکت صنعت‌آفرینان وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) که محصولات مددجویان سراسر کشور را خریداری می‌کند در این استان محصولات غیرمددجویان را نیز خریداری کند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا