دانشجویان حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند/ نیازمند ٣٠٠ هزار روانشناس در کشور هستیم


دانشجویان حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند/ نیازمند ٣٠٠ هزار روانشناس در کشور هستیم

حاتمی گفت: دانشجویان حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند و در این سنین به دنبال استقلال، هویت‌یابی و تشکیل زندگی هستند.

دانشجویان حساس‌ترین گروه‌های جامعه هستند/ نیازمند ٣٠٠ هزار روانشناس در کشور هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی، در مراسم رونمایی از سند پایش سلامت روان دانشجویان در وزارت بهداشت گفت: موضوع سلامت روان در رشد و شکوفایی جامعه موثر است، بین سلامت جسم و روان تفاوتی وجود ندارد، این دو با یکدیگر گره خورده ‌اند و همان میزان که به سلامت جسم توجه داریم به سلامت روان نیز باید توجه داشته باشیم.

او با بیان اینکه دانشجویان یکی از حساس‌ترین گروه‌های سنی جامعه هستند، گفت: دانشجویان در این سنین به دنبال استقلال، هویت‌یابی، یافتن شغل، ازدواج و جدایی از خانواده و تشکیل زندگی هستند. ممکن است با چالش‌های درونی و بیرونی دست و پنجه نرم کنند و باید به سلامت روان آن‌ها توجه داشت چرا که دانشجویان آینده سازان و مدیران آینده کشور هستند، نباید از سلامت روان آن‌ها غافل شد.

بیشتر بخوانید: برخی دانش آموزان دیپلم نگرفته به فکر مهاجرت هستند/ باید به ریشه‌های مذهبی و ملی‌مان رجوع کنیم

رئیس سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد: وزارت بهداشت در سلامت روان و جسم افراد جامعه باید فرماندهی را به دست بگیرد تا بتوانیم بحث پایش سلامت روان را علاوه بر دانشگاه‌های وزارت بهداشت در سایر دانشگاه‌ها اعم از مراکز دولتی، آزاد، غیر انتفاعی پیاده کنیم که این مسئله نیازمند هم افزایی قوی بین نهاد‌های مختلف است.

حاتمی گفت: امروز در ده پنجم انقلاب هستیم و موضوع سلامت روان خانواده و جوانان یکی از مهم‌ترین تهدید‌های به حساب می‌آید ما در دهه‌های قبل با تهدید‌هایی نظیر مسائل امنیتی، اقتصادی و فرهنگی مواجه بودیم که توانستیم این تهدید‌ها را پشت سر بگذاریم، اما در دهه پنجم با موضوعی مثل تهدید سلامت فکر و اندیشه رو به رو هستیم.

او با بیان اینکه امروز با چالش تنهایی جوانان رو به رو هستیم گفت: این موضوع باعث به وجود آمدن بحران‌های اجتماعی در کشور شده است، همچنین با پدیده افزایش سن ازدواج در شهر‌ها و روستا‌ها مواجه شده‌ایم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به کاهش سن اعتیاد به زیر ۱۴ سال افزود: متاسفانه از هر چهار ازدواج حداقل یک مورد منجر به طلاق و دو ازدواج دیگر دچار ناسازگاری‌های دیگر می‌شود و این‌ها آمار خوبی نیست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: باید از بروز مشکلات روحی جلوگیری کنیم و به دنبال روش‌های پیشگیری در خانه، مدرسه و کتاب‌های درسی باشیم.

حاتمی گفت: اینکه افت تحصیلی افزایش پیدا کرده به این دلیل است که پیشگیری در حفظ سلامت روان اتفاق نیفتاده است، مردم باید به این موضوعات توجه کنند و سواد سلامت روان خود را بالا ببرند و این نیازمند فرهنگسازی است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار مرکز مشاوره و روانشناسی در کشور داریم، گفت: از این تعداد ٣ هزار مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی هستند و باید توجه داشت که بر اساس استاندارد جهانی هر ۵۰ خانوار باید یک روانشناس داشته باشد و با احتساب ۲۲ میلیون خانوار در کشور ما نیازمند ۳۰۰ هزار روانشناس مجرب هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل