مردم با ماموران همکاری کنند و مسیر را برای تردد زائران باز بگذارند


مردم با ماموران همکاری کنند و مسیر را برای تردد زائران باز بگذارند

سرهنگ جمشیدی با بیان اینکه فقط زائران به مرز شلمچه مراجعه کنند گفت: اگر مردم آبادان و خرمشهر با ماموران همکاری کنند و مسیر را برای استفاده زائران باز بگذارند از میدان الله خرمشهر تا پارکینگ بزرگ شلمچه مشکل ترافیکی نخواهیم داشت.

«سرهنگ منصور جمشیدی» امروز ( یکشنبه 21 مهر) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه امسال بیشترین حجم تاریخ ترافیک را در اربعین داریم اظهار کرد: در هیچ جای خاورمیانه و حتی دنیا همچین حجم ترافیکی و همچین پیاده روی را نداشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان افزود: اگر این حجم ترافیک به جز ایران در کشوری دیگر بود پلیس آن کشور سردرگم می ماند و حتما با مشکل مواجه می شد که خوشبختانه با برنامه ریزی ها، تدابیر، پیش بینی ها و عنایت امام حسین (ع) این حجم ترافیک را تفکیک کردیم.

وی تصریح کرد: مسیر تردد خودروهای سواری به سمت پارکینگ بزرگ مرز شلمچه را از میدان مقاومت خرمشهر به این مسیر هدایت و در پارکینگ 60 هکتاری مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت پارک خودروها در پارکینگ 60 هکتاری شلمچه تقریبا در حال اتمام دانست و گفت: مسیر تردد خودروهای سنگین از جمله اتوبوس های استان های مختلف کشور و سایر کشورها را ساماندهی کردیم و از جاده امام رضا (ع) به سمت میدان یادمان در سه راهی یادمان زائران را پیدا می کنند.

سرهنگ جمشیدی ادامه داد: مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی را از سه راهی یادمان شهدای شلمچه تا نقطه صفر مرزی تفکیک، محصور و جداسازی کردیم که خوشبختانه امسال تفکیک ترافیکی بسیار خوبی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در ورودی اتوبوس ها که 90 درصد کل بار ترافیک با حمل و نقل عمومی انجام می شد حتی گاها 10 ثانیه نیز توقف ترافیکی نداشتیم و آن رینگ ترافیکی بسیار زیبایی که طراحی شده جوابگوی این حجم بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به اینکه در همه جای دنیا پیاده روی ها در مسیرها و حجم ترافیکی که با این وسعت و گسترگی است با مشکل مواجه می شوند ابراز کرد: اکنون مسیرهای تردد در جاده امام رضا، سه راهی یادمان و نقطه صفر مرزی با رینگی منظم و مرتب در حال انجام است.

وی خطاب به مردم آبادان و خرمشهر تاکید کرد: اگر مردم این مناطق با نیروهای راهنمایی و رانندگی و نیروهای انتظامی همکاری داشته باشند و مسیر را برای استفاده زائران باز بگذارند از میدان الله تا فلکه مقاومت و مسیر پارکینگ بزرگ شلمچه ترافیکی نخواهیم داشت.

وی از ترافیک روان و عادی در مسیر مرز چذابه خبر داد و بیان کرد: بیشترین حجم ترافیکی در مرز شلمچه است، روزانه بیش از 120 هزار نفر جمعیت در مرز شلمچه خروجی داریم و در مرز چذابه نیز روزانه بیش از 25 هزار نفر خروجی را داشتیم، همه همکاران ما در آن مرز نیز حضور دارند و روان سازی ترافیک و خدمت رسانی به زائران مدنظرشان است.

سرهنگ جمشیدی خاطر نشان کرد: خوشبختانه لطف امام حسین (ع) شامل حال همه ما شده و امسال کمترین حوادث و تلفات را تا به امروز داشته ایم.

وی یاد آور شد: از مردم می خواهیم تا با ماموران نظامی، انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی که خدمت گذاران آنها هستند همکاری و به توصیه ها توجه کنند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان