حدود 2 هزار مددجوی کردستانی با مهارت آموزی وارد بازار کار شدند


حدود 2 هزار مددجوی کردستانی با مهارت آموزی وارد بازار کار شدند

سنندج - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در نیمه نخست امسال حدود 2 هزار نفر (1984 نفر) از مددجویان و یا فرزندان خانواده های زیرپوشش این نهاد از طریق کسب مهارت و حرفه آموزی وارد بازار کار شدند.

فرشید جهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال علاوه بر اعطای تسهیلات ۴۳۰ میلیارد ریالی به مددجویان جویای کار، یک هزار و ۹۸۴ نفر از مددجویان و فرزندان خانواده‌های زیرپوشش در دوره‌های مهارت آموزی بازار محور شرکت کرده و به سمت ایجاد اشتغال سوق داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات می‌توانند از طریق کاریابی در موسسات و شرکت‌ها نیز بکارگیری شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: در این طرح چنانچه کارفرمایی یکی از نیروهای مستعد زیرپوشش را بکارگیری کرده و مطابق قانون کار دستمزد پرداخت و فرد را بیمه تامین اجتماعی کند، علاوه بر دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی، می‌تواند سرانه ۲۳ درصد سهم کارفرمای بیمه تامین اجتماعی آن فرد را به مدت ۲ سال متوالی از امداد هدیه بگیرد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۶۷ نفر از طریق این طرح (کارفرمایی) بکارگیری شدند، گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال محسوب می‌شود، بنابراین پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

جهان بین یادآور شد: علاوه بر معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت پنج سال به صورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال از این طرح ها بازدید شده و در صورت بروز مشکلات و لغزش ها، مورد حمایت قرار گرفته و راه حل‌هایی جهت احیای طرح به آنها ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این نظارت‌ها توسط سامانه نظارت هوشمند که توسط نیروهای جوان استان کردستان طراحی و پیاده سازی شده است، انجام می‌شود.
بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش