کشف بیش از 2 تن و 219 کیلو مواد مخدر در شهرستان خاش


فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ و کشف بیش از 2 تن و 219 کیلو انواع مواد مخدر در شهرستان خاش خبر داد.

کشف بیش از 2 تن و 219 کیلو مواد مخدر در شهرستان خاشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار"محمد قنبری" در گفت: وگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به اطلاعاتی مبنی بر جابه جایی محموله مواد مخدر از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی این شهرستان دست یافت.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خاش با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، ساعت ۱۹ شب، قاچاقچیان را که با ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در محور خاش-زاهدان در تردد بودند، شناسایی کردند و با همکاری تیم‌هایی از فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان و عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و با آتش پرحجم تکاوران پلیس، ضمن رها کردن خودرو‌ها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
سردار قنبری گفت: در این عملیات جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، ۲ تن و ۲۱۹ کیلو و ۹۸۳ گرم انواع مواد افیونی شامل یک تن و ۸۱۹ کیلو و ۷۸۲ گرم تریاک، ۳۱۳ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش، ۷۰ کیلو و ۳۰۰ گرم شیشه و ۱۶ کیلو و یک گرم هرویین کشف کردند.
وی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند مسلحانه خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارند و در مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

سرهنگ عطاء اللهی، فرمانده یگان انتظامی

بیش از ۱۵ فقره سرقت در یک روز از مسافران مترو

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از دستگیری دزد تلفن همراهی خبر داد که در فاصله زمانی سوار شدن مسافران و حرکت مترو سرقت می‌کرد.

سرهنگ سعید عطاء اللهی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: با وقوع چند فقره دزدی مشابه و شکایت مسافران از به سرقت رفتن موبایل شان شناسایی عامل یا عاملان دزدی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: مال باختگان در اظهارات مشابهی اعلام کردند که پس از توقف قطار مترو، سوار بر واگن مترو شده اند و از مسافران آخری بودند که سوار مترو می‌شدند، اما پس از پیاده شدن متوجه شده اند که گوشی گوشی تلفن همراه شان به سرقت رفته است.
این مقام انتظامی بیان کرد: همچنین تعدادی از مسافران اظهار داشتند جزء نفر‌های آخر مسافران مترو بودند که سوار بر قطار مترو شده اند و زمانی که سوت حرکت قطار به صدا درمی آمد، مردی میانسال با آنان برخورد می‌کرد و به سرعت از واگن پیاده می‌شد. این مسافران در ادامه متوجه سرقت موبایل می‌شدند، اما به علت بسته شدن در واگن و حرکت قطار نمی‌توانستند دزد را دستگیر و به پلیس معرفی کنند.
سرهنگ عطاء اللهی گفت: تیم تخصصی پلیس مترو برای شناسایی متهم وارد عمل و موفق شدند روز گذشته در گشت زنی‌های هدفمند دزد را شناسایی کنند.
فرمانده یگان انتظامی مترو با اشاره به اینکه ماموران پلیس مترو، دزد را پس از ارتکاب ۲ فقره سرقت و قبل از پیاده شدن از واگن قطار دستگیر کردند، افزود: متهم به همراه گوشی‌های دزدی برای تحقیقات مقدماتی به دفتر پلیس مترو منتقل شد.
سرهنگ عطا ءاللهی افزود: متهم در تحقیقات مقدماتی اظهار داشت روزی بیش از ۱۵ فقره دزدی مرتکب می‌شده و گوشی‌های دزدی را به مالخری که در پشت سر وی حرکت می‌کرده، تحویل می‌داده و از واگن پیاده می‌شده است.
وی اعلام کرد: متهم به همراه گوشی‌های دزدی برای سیر مراحل قانونی و کشف سایر جرایم و دستگیری مالخر اموال دزدی در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری،رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی

ردپای دزد طلای ۲.۷ میلیارد ریالی

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری دزدی خبر داد که از کارگاه طلاسازی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون طلا دزدیده بود

به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: اواخر شهریور امسال مالک یکی از کارگاه‌های طلاسازی به کلانتری ۱۰۷ فلسطین مراجعه و اظهار کرد مقداری طلا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از کارگاه طلاسازی اش سرقت شده است که پس از ثبت اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی برای تحقیقات پلیسی به نشانی اعلامی مراجعه کردند و در بررسی‌های انجام شده احتمال این را دادند که دزدی با همکاری کارگران باشد، افزود: در تحقیقات فنی پلیسی ظن کارآگاهان به یکی از کارگران کارگاه طلاسازی متوجه شد که در چند روز اخیر به محل کارش مراجعه نکرده بود.
این مقام انتظامی گفت: سرنخ‌هایی از محل سکونت متهم به دست نیامد تا اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی مخفیگاه وی شناسایی شد و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
شرهنگ چهری ابراز داشت: متهم که منکر سرقت بود در ادامه تحقیقات تخصصی کارآگاهان، لب به اعتراف گشود و گفت: طلا‌ها را در چند مرحله دزدیده و به مالخر در مرکز پایتخت - ناصر خسرو - فروخته است که با هماهنگی مقام قضایی متهم دوم پرونده نیز ششم مهر در مخفیگاهش دستگیر شد و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: در تحقیقات تکمیلی، مالخر طلا‌های سرقتی نیز به خرید طلا‌ها اعتراف و اظهار کرد طلا‌های سرقتی را به صورت آب شده به فروش رسانده است و در نهایت هر ۲ متهم با دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران روانه زندان شدند.
وی از افرادی که در صنف طلا و جواهر فعالی هستند، خواست: علاوه بر مراقبت‌های فیزیکی از محل کارگاه، در استخدام کارگران نیز دقت لازم را بکنند.

سرهنگ دست‌خال؛ رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی
زنان جوان، طعمه‌های دزد مسافرکش
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی
سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال در گفتگو با پایگاه خبری پلیس از دستگیری مرد جوانی خبر داد که در پوشش مسافرکشی و جلب اعتماد خانم‌های جوان، اموال آن‌ها را می‌دزدید خبر داد و گفت: هیجدهم تیر امسال خانم جوانی به کلانتری ۱۶۴ قائم مراجعه و اظهار کرد در خرداد ماه در خیابان رسالت خودرو سواری پژو ۲۰۶ خاکستری رنگی را به صورت دربست کرایه کردم، راننده که مرد جوانی بود در بین راه شماره تلفنش را به من داد و اعلام کرد حاضر است هر موقع نیاز به خودروی دربستی داشتم با کرایه کمتر از معمول، من را به مقصد برساند. پنجم تیرماه با شماره تلفن راننده تماس گرفتم تا برای خرید من را به فروشگاه برساند. پس از رسیدن به مقصد وی نیز از خودرو پیاده و همراه من شد و پس از خرید من را به منزلم رساند و حتی وسایلم را کمک کرد تا به داخل منزل ببرم.
پس از گذشت مدتی پیامی دریافت کردم که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از عابربانکم برداشت شده بود، در حالی که چنین مبلغی را خرید نکرده بود، کارتم را جستجو کردم و متوجه شدم که کارت داخل کیفم نیست.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شکواییه طرح شده برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: گروهی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به محل‌های تردد و توقف خودرو مراجعه و در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرو را شناسایی کردند.
وی گفت: در تحقیقات پلیسی مالک خودرو شناسایی شد و اظهار داشت خودرو به مدت یک ماه در اختیار یکی از دوستانش قرار داشته و وی با آن مسافرکشی کرده است.
سرهنگ دست خال گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی متهم اصلی پرونده شناسایی و با دستور قضایی در مخفیگاهش دستگیر و به جرم ارتکابی مبنی بر دزدی کارت عابر بانک مال باخته اعتراف کرد.
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه پرونده‌های مشابه دیگری نیز در این پایگاه علیه متهم پرونده کشف شده است، به شهروندان به ویژه خانم‌های جوان توصیه کرد: در ارتباط با افراد غریبه محتاط باشند و به سادگی به اشخاصی که در فرآیند ارتباط کاری آشنا می‌شوند، اعتماد نکنند. ممکن است که افراد سوء استفاده گر و خلافکار زیادی در اطراف شما باشند، اما با حفظ چارچوب‌ها و مرزبندی بین خود و دیگران و خودداری از صمیمیت شتاب زده می‌توان از وقوع حوادثی از این دست جلوگیری کرد.

سرهنگ مومنی؛ رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ
۳ تصادف فوتی در تهران
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متاسفانه در هفته‌ای که گذشت ۳ تصادف فوتی گزارش شد. ۲ موتورسوار و یک عابر پیاده با بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند و خانواده‌هایی را داغدار کردند.
سرهنگ احسان مومنی درباره تصادف اول گفت: تصادف اول در ساعت ۰۶:۰۰ روز جمعه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت ورودی به رمپ مدرس جنوب بود که یک دستگاه سواری تیبا با یک نفر از عوامل شهرداری که در حال نظافت معبر بود، برخورد می‌کند و در اثر شدت ضربه این شهروند که مرد ۲۵ ساله بود، در محل حادثه جان خود را از دست داد.
این مقام انتظامی به عوامل خدماتی و پیمانکاران که در معابر شهر تهران فعالیت می‌کنند، توصیه کرد: قبل از اغاز کار، علایم ایمنی و هشداردهنده را در سطح راه قرار دهند تا رانندگان از فعالیت کارگران آگاه شوند و بهتر است این کار‌ها مکانیزه انجام شود.
سرهنگ مومنی درباره تصادف دوم گفت: تصادف دوم در ساعت ۱۱:۵۶ روز شنبه در مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا (ع) بعد از میدان آقانور بود که یک دستگاه موتورسیکلت با وانت برخورد و در اثر شدت ضربه، سرنشین موتورسیکلت (مرد ۱۹ ساله) در محل حادثه فوت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق