استاندار: رونق گردشگری عشایر در سمنان هدفگذاری شد


استاندار: رونق گردشگری عشایر در سمنان هدفگذاری شد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: رونق گردشگری عشایر با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان هدفگذاری شده است.

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگری عشایر یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد برای جذب مسافر در استان سمنان است که با رفع موانع پیش‌ رو می‌توان برای توسعه این بخش اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۶ منطقه گردشگری برای‌ عرضه محصولات و تولیدات بخش عشایری در استان سمنان تعیین شده است که فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بخش اقدام کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: اجرای طرح‌های گردشگری در استان سمنان با بررسی مسایل زیرساختی برنامه‌ریزی شود و در مکان‌های گردشگری که مشکلات متعدد زیرساختی وجود دارد از فعالیت‌های اقتصادی اجتناب شود.

وی اضافه کرد: کاروانسراهای استان سمنان ظرفیت خوبی برای فعالیت فعالان اقتصادی برای عرضه محصولات تولیدی و صنایع دستی عشایر است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اقدام شود.

آشناگر تصریح کرد: با توجه به تردد میلیونی مسافران از جاده‌های استان ، رونق گردشگری در بخش‌های روستایی، عشایری، جاده‌ای در سمنان هدفگذاری شود.

وی افزود: طرح‌های اشتغال‌محور با محوریت گردشگری در استان برنامه‌ریزی شود و اساس توسعه اقتصادی در سمنان بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های اقتصادی است.

استاندار سمنان گفت: دولت در کنار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است و با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی توسعه اقتصادی ارمغان استان سمنان خواهد بود.

در استان سمنان بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شود.

عشایر بیش از ۲۵ درصد از گوشت، فرآورده های لبنی و صنایع دستی کشور را تولید می کنند، ظرفیتی که با وجود منحصر به فرد بودن، از آن برای توسعه اقتصادی و اجرای طرح های گردشگری کشور چندان استفاده نمی شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...