واژگونی در همدان از میانگین کشوری بالاتر است


واژگونی در همدان از میانگین کشوری بالاتر است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه همدان اظهار داشت: آمار واژگونی خودرو در این استان رو به افزایش بوده و 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۳۸ درصد سوانح کشور را واژگونی خودرو تشکیل می‌دهد که این آمار در استان همدان ۵۲ درصد است.

وی علت بالا بودن شمار واژگونی در همدان را بزرگراه بودن راه های این استان، بی‌توجهی به جلو ناشی از مکالمه با تلفن همراه یا تنظیم سیستم صوتی و رعایت نکردن سرعت مجاز به ویژه در پیچ ها عنوان کرد.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: از ۱۷ مهر و آغاز طرح اربعین تاکنون در سه سانحه واژگونی سه تن فوت کردند که تمامی آنها بومی بودند همچنین ۳۸ تن مجروح شدند که از این تعداد هشت تن زائر و ۳۰ تن بومی استان هستند.

سرهنگ عزیزی درباره تاثیر بزرگراه در واژگونی خودرو بیان کرد: مردم هنگام تردد از بزرگراه احساس امنیت کرده و بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و تابلوهای نصب شده در جاده، با سرعت غیرمجاز تردد می کنند.

وی بیان کرد: استان همدان دارای ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه است و تمامی راه های اصلی به جز هفت کیلومتر مسیر سامن - بروجرد و ۲۰ کیلومتری از جاده نهاوند فیروزان، بزرگراه هستند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: یک دستگاه وانت نیسان ساعت ۱۹ روز گذشته در کیلومتر ۲۰ جاده همدان - ملایر به علت بی‌توجهی راننده به جلو واژگون شد که در این تصادف راننده فوت و سرنشین این وسیله نقلیه مجروح شد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: مسیر ورودی به همدان از سمت ملایر یک جاده قدیمی با پیچ های حادثه خیز و غیر استاندارد است و بیشتر رانندگان بومی هنگام تردد از این مسیر سرعت مجاز را رعایت نمی کنند.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل